Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

środa, 19 stycznia 2022

Kontakt z czytelnikami jest kluczowy przy prowadzeniu bloga. Buduje lojalność i sprawia, że użytkownik czuje się doceniony. Więź z twórcą jest najważniejszym czynnikiem, który pozwala czytelnikowi wrócić na ulubionego bloga.

rozmawiaj-ze-swoimi-odbiorcami-czyli-najwazniejszy-punkt-rozwoju-wlasnego-bloga.jpg

Nie tylko komentarze są istotne


Podstawowym sposobem prowadzenia rozmów z czytelnikami bloga jest sekcja komentarzy. W tym miejscu piszą oni swoje opinie, przemyślenia, zadają pytania i przekazują swoje uwagi. Zadaniem twórcy jest odniesienie się do podnoszonych w komentarzach kwestii.

Jeśli użytkownik chwali autora lub pozostawia emotikonę, wystarczy polubić wpis lub podziękować, jednak nie można zostawić jej bez reakcji. To samo dotyczy wiadomości prywatnych, na które coraz więcej czytelników się decyduje. Mogą zadawać bardziej osobiste pytania czy opowiadać o swoich historiach, których nie chcą upubliczniać.

Jeśli autor będzie reagował na wiadomości prywatne, użytkownik poczuje do niego sympatię, a zbudowana więź będzie bardziej osobista. Zarówno komentarze, jak i wiadomości prywatne traktowane są jako forma rozmowy.

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się również spotkania online. Wykorzystuje się do tego Youtube, Facebook czy Instagram, gdzie w czasie relacji na żywo można porozmawiać z twórcą, poznać go lepiej i uzyskać odpowiedzi na nurtujące czytelnika pytania.

W ten sposób można lepiej go poznać. To pozwala na budowanie lepszej relacji. Tworzy się lojalność, którą łatwiej zbudować poprzez taką formę osobistego kontaktu, dlatego blog warto połączyć z mediami społecznościowymi, które pomagają w rozmowach z odbiorcami.

Stałe reagowanie i docenianie


W budowaniu relacji z użytkownikami najważniejsza jest systematyczność. W przypadku bloga oznacza to nie tylko regularne zamieszczanie kolejnych artykułów, ale również odpowiadanie na komentarze użytkowników. Zwykle jest to łatwiejsze na początku, gdy czytelników jest mniej, jednak wykształcenie w sobie systematyczności pozwala również później na odpowiadanie na wiadomości czy komentarze w ustalonych porach każdego dnia.

Dzięki temu czytelnik wie, że jego aktywność jest dostrzegana, a twórca nie ignoruje jego wiadomości czy komentarzy. Jeśli użytkownik zauważy tę regularność i to, że każdy komentarz jest zauważony przez twórcę, będzie chętniej podejmował kolejne interakcje.

Nawet, jeśli treść komentarza czy wiadomości nie jest zgodna z rzeczywistością lub krytykuje autora, warto się do niej odnieść. Jeśli czytelnicy zauważą, że autor odpowiada tylko na wygodne dla siebie komentarze czy pytania, będą do tego tematu wracać.

Będą też krytykować taką postawę, a w konsekwencji mogą zniechęcić się do autora, dlatego ważne jest w tej relacji zwrócenie uwagi na wszystkie aktywności użytkowników.

Negatywne treści


W Internecie coraz powszechniejsze stają się negatywne komentarze, agresywne wyzwiska czy obrażanie nie tylko twórcy, ale i innych użytkowników. Mimo, że nawet negatywne komentarze dobrze wpływają na zasięgi i rozgłos bloga, to nie warto ich tolerować. Zwłaszcza, jeśli są agresywne, wulgarne lub obraźliwe.

Jeśli twórca bloga nie będzie tego kontrolować, inni użytkownicy poczują się urażeni i nie będą chcieli wracać do kolejnych artykułów. Mogą też czuć się zastraszeni, jeśli agresja w komentarzach będzie się nasilać, dlatego, choć generowany ruch jest dobry dla bloga, nie warto tracić w ten sposób stałych użytkowników, których negatywna energia może odstraszyć.

Warto też wykazać się troską i empatią względem pozostałych użytkowników. Zamiast wchodzić w dyskusje z tzw. hejterem, warto go od razu zablokować. Wymiana argumentów zwykle prowadzi w takiej sytuacji do eskalacji konfliktu, co także nie jest dobre dla budowanej społeczności.

Pokazuje też twórcę jako osobę, którą ławo wyprowadzić z równowagi i angażującą się w negatywne działania. Utrata wizerunku, brak zaufania ze strony pozostałych użytkowników jest zdecydowanie bardziej kosztowna, niż utrata zasięgów na blokowaniu czy usuwaniu tych czytelników, którzy stosują mowę nienawiści.

Podsumowanie


Decydując się na prowadzenie bloga nie można odciąć się od reakcji użytkowników. Nie można ich pomijać, ani wyłączać możliwość komentowania tekstów. W ten sposób zmniejsza się ruch na stronie, a tym samym odcina się narzędzie pozwalające na wypromowanie bloga.

Tylko poprzez interakcje z użytkownikami, odpowiadanie na ich komentarze i wiadomości prywatne można oczekiwać, że blog trafi do większej grupy odbiorców. Czytelnik zostaje tam, gdzie czuje się istotny. Jeśli się go pomija, nie będzie miał motywacji do tego, by powrócić na stronę.

Jeżeli natomiast chciałbyś stworzyć własnego bloga, to tutaj odsyłam Cię do platformy Blog w 5 Minut, gdzie możesz stworzyć własnego biznesowego bloga bez wiedzy technicznej w mniej niż 5 minut.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Niebieski Ocean Vs Czerwony Ocean. Czym Są i Jaki z Nich Wybrać Na Początek?
Następny artykuł - Dlaczego Nazwa Twojego Bloga Powinna Być Przemyślana?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer