Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

Blog jest jednym z popularniejszych dziś sposobów docierania do szerokiej grupy odbiorców. Twórcy, mimo że prowadzą swoje konta w mediach społecznościowych, mają świadomość, że nic nie zastąpi bloga.

czy-powinienes-miec-wlasnego-bloga-czy-blog-sprawdzi-sie-w-kazdej-dziedzinie.jpg

Kontakt i wizerunek


Blog to narzędzie, przy pomocy którego można docierać do szerokiej grupy odbiorców. Poprzez publikowanie atrakcyjnych dla czytelnika treści, przekazywanie mu wiedzy czy praktycznych wskazówek, przywiązuje się do siebie odbiorcę i sprawia, że chętniej powraca on do kolejnych artykułów.

Motywujące dla każdej ze stron jest podejmowanie interakcji z odbiorcą lub twórcą. Dzięki temu, że na blogu jest sekcja komentarzy oraz możliwość wysyłania wiadomości do autora, buduje się bliższą więź, na której można budować zaufanie.

Dzięki niemu twórca może przekonać czytelników do wyboru promowanych usług, produktów lub do korzystania ze sprzedawanych przez siebie rozwiązań (szkolenia, warsztaty, wyjazdy, e-booki, itp.).

Wszystko to sprawia, że blog może dotyczyć dowolnej tematyki. Wystarczy, że jest ona bliska dla autora, ma on wiedzę z danego zakresu i chętnie się nią dzieli. Internet jest przestrzenią, w której jest miejsce na każdą treść, na każdą dziedzinę.

Nawet, jeśli początkowo pojawia się obawa o małe zainteresowanie prezentowanymi treściami, to przy pomocy odpowiedniej promocji można pozyskać większą widownię i zachęcić do tego, by zostali z autorem na dłużej. Często przeszukując Internet, przypadkiem można natrafić na treści, które są ciekawe, a początkowo wydają się zupełnie niezgodne z zainteresowaniami.

Jeśli jednak artykuły będą zajmujące, a autor będzie wiedział, jak tę ciekawość podtrzymać, nawet najbardziej niszowy temat będzie można sprzedać. Efekt ten będzie silniejszy, jeśli działania na blogu połączone zostaną z regularną aktywnością w innych mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok). Wówczas łatwiej można go wypromować, a tym samym pozyskać grono aktywnych odbiorców.

Zalety bloga


Decydując się na prowadzenie bloga zyskuje się wiele. Niezależnie od branży korzyści są podobne i z pewnością będzie to inwestycja, która twórcy szybko się zwróci.

Najważniejsze korzyści to przede wszystkim:
    • swoboda w tworzeniu treści – ich charakter, informacje (muszą jednak spełniać określone standardy etyki i nie łamać obowiązującego prawa),
    • dowolność w zakresie podejmowania współprac,
    • możliwość generowania zysków,
    • budowanie wizerunku eksperta,
    • samodzielność działania,
    • możliwość budowania trwałych relacji ze swoimi odbiorcami,
    • elastyczność,
    • stabilność i pewność platformy – treści nie znikną, jak to może się wydarzyć w przypadku mediów społecznościowych.

Każda z tych zalet sprawia, że blog powinien być traktowany jako podstawowe narzędzie pozwalające na zyskanie przestrzeni, w której za treść odpowiada wyłącznie twórca. Dzięki temu może tworzyć zarówno artykuły eksperckie, jak i mniej poważne treści. Wszystko dopasowane jest do profilu działalności.

Kto może prowadzić bloga?


Specyfika bloga sprowadza się przede wszystkim do tego, że może być on tworzony przez każdego. Niezależnie od posiadanego doświadczenia, kondycji warsztatu pisarskiego, posiadanych umiejętności lub kwalifikacji. Jeśli twórca posiada cechę, która go wyróżnia, jeśli umie tworzyć atrakcyjny dla odbiorcy kontent, jego blog będzie chętnie odwiedzany, a on sam zyska popularność.

Warto jednak podkreślić, że powszechność blogów sprawia, że proces ten jest obecnie bardzo trudny. Jeśli nie ma się dobrego pomysłu oraz nie dysponuje wiedzą na temat tego, jak promować swojego bloga, nawet najlepsze teksty i eksperckie porady nie zostaną zauważone, dlatego choć blog może być założony przez wszystkich, to jego sukces jest uzależniony od zaangażowania, osobowości oraz szeregu umiejętności, które musi posiadać autor. Jest to praca i wysiłek procentujący popularnością.

Blogi powinny być prowadzone również (a może przede wszystkim) przez osoby, które interesują się niszowymi dziedzinami. Dotyczy to zarówno mniej popularnych obszarów, jak i tych trudnych, gdzie ekspertów brakuje. Mimo, że w mniejszym i bardziej hermetycznym środowisku zyskuje się mniejszą popularność, to wyróżnić się jest łatwiej, dlatego czasem lepiej jest mieć mniej czytelników, a bardziej zaangażowanych, niż wiele osób, które nie są aktywne.

Podsumowanie


Niezależnie od branży i obszaru, w którym porusza się twórca, blog pozwala na docieranie do szerokiej grupy odbiorców. Daje on dużą swobodę działania i większą pewność, że wszystkie tworzone treści nie znikną, gdy nastąpi awaria lub gdy ktoś zdecyduje się zablokować czy przejąć konto w mediach społecznościowych.

Blog daje twórcy przestrzeń, którą sam zarządza i za którą sam odpowiada. Jeśli dodatkowo nie korzysta się z darmowych platform, a blog jest inwestycją (można łatwo założyć blog na platformie Blog w 5 Minut), wówczas zakres działania jest większy, a blog stanowi podstawowe narzędzie promocji i działania, dlatego warto w niego inwestować bez względu na dziedzinę, w której się funkcjonuje.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Czy Studia Obecnie Są Gwarancją Sukcesu? Czy Warto Iść Na Studia?
Następny artykuł - Szkolenie Online a Własny Rozwój. Czy Warto Obecnie Kupować Kursy Online?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer