Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

czwartek, 25 listopada 2021

Stworzenie popularnego i poczytnego bloga to marzenie każdego twórcy. Idą bowiem za tym pieniądze, możliwość wpływania na opinię oraz wypracowanie sobie pozycji w blogosferze. To stanowi największą motywację autora, choć nie zawsze posiada on wiedzę na temat tego, jak proces ten przyspieszyć.

jak-promowac-swojego-bloga-i-jak-zwiekszac-ruch-na-blogu.jpg

Systematyczność i ciekawe treści


Kluczem do sukcesu przy prowadzeniu bloga jest jego zawartość. Przygotowywane wpisy nie tylko muszą pojawiać się regularnie, ale przede wszystkim muszą nieść za sobą odpowiedni przekaz. Czytelnik zwróci uwagę tylko na ten wpis, który będzie się wyróżniał, który będzie pokazywał mu ciekawą perspektywę czy naświetlał dane zagadnienie w nieznany mu sposób.

Jeżeli będziesz systematycznie dodawał nowe, wartościowe artykuły i w szczególności na  trafne tematy, to również z czasem zauważysz większy ruch z wyszukiwarki Google, o czym wspominałem również w poprzednim artykule.

Warto pamiętać, że wpisy nie muszą być innowacyjne. Nie trzeba wymyślać nowych tematów. Specyfika blogosfery polega bowiem na tym, że wszystko już zostało powiedziane w kilku różnych wersjach. Jednak nie trzeba się tym zrażać, bo na sposób autora i z jego perspektywy nikt tego jeszcze nie zrobił. Można mówić to samo, przekazywać podobne wartości, ale jeśli robi się to w nieszablonowy i ciekawy sposób, czytelnik zwróci na to uwagę.

Część autorów bazuje na kontrowersji. Nie zawsze jednak jest to sposób dobry, tym bardziej, że czytelnik ma świadomość, po co jest to robione i może się zrazić do autora. Rozgłos, który się zyska, może z jednej strony przyciągnąć odbiorcę, ale też nie zawsze tego właściwego. Pojawią się bowiem osoby, które lubią tzw. dramy. Będą oni generować negatywny ruch, a w dłuższej perspektywie mogą odejść, jeśli sytuacja była jednorazowa, a prezentowane przez autora treści nie są dla niego. Warto więc skoncentrować się na przyciąganiu czytelników zainteresowanych treściami i merytorycznymi wpisami.

Działania promocyjne


Najczęściej bloga promuje się poprzez przygotowanie wpisów gościnnych oraz recenzowanie produktów, które są oferowane przez innych twórców. W ten sposób wykorzystuje się popularność innych autorów, a jednocześnie zaznacza swoją obecność w sieci. Dodatkowo można wykazać się wiedzą i znajomością tematu lub przedstawić szerszej grupie odbiorców swoje poglądy. Jeśli uznają wpis za atrakcyjny - pozostaną na blogu.

Warto też aktywizować czytelników do aktywnego komentowania czy udostępniania wpisów. Jeśli autor będzie na komentarze odpowiadał, wchodził w dyskusje, pokaże swoim czytelnikom, że ich docenia i ma dla nich czas. Im ważniejsi się poczują, tym chętniej będą powracać do takiego twórcy. Więcej reakcji pod wpisami to również sygnał dla potencjalnych reklamodawców, że autor umie mobilizować swoich użytkowników do aktywności (nawet, jeśli jest to niewielka grupa odbiorców). W tym przypadku nie liczy się bowiem ilość, a jakość.

Promocja bloga może odbywać się również poprzez pomoc czytelnikom. Jeśli doradza się im, odpowiada na ich wiadomości, wykazuje się zainteresowanie, to chętnie pozostaną przy twórcy. Działania te można prowadzić na forach internetowych, na grupach w mediach społecznościowych, czyli wszędzie tam, gdzie użytkownicy zadają pytania czy zgłaszają się z problemami.

Media społecznościowe to podstawa


Obecnie blog to tylko jedno z narzędzi, które jest wykorzystywane przez twórców. Nie można jednak liczyć na to, że przy pomocy samego bloga będzie się w stanie zwiększyć ruch. Do tego niezbędne są media społecznościowe. To one dają szansę na zbudowanie aktywnej społeczności.

Pozwalają na poznanie autora, jego poglądów i codzienności. Im większą aktywność w sieci będzie wykazywał autor, tym więcej osób zachęci do siebie, a tym samym więcej osób zdecyduje się go czytać. Konieczne jest zatem prowadzenie profilu na Instagramie czy na Facebooku i publikowanie wpisów.

To również tam można zamieszczać informacje o nowych postach, pokazywać fragmenty tekstu i zachęcać innych do tego, by dzielili się przemyśleniami. Im większe zainteresowanie w mediach społecznościowych, tym większe szanse na dotarcie do kolejnych czytelników, dlatego zakładając bloga warto równocześnie stworzyć profile w mediach społecznościowych i skoordynować wszystkie działania. To zapewnia optymalizację i będzie przyciągać czytelników. Jest to stałe źródło, z którego nowe osoby będą dowiadywać się o wpisach i o istnieniu bloga.

Czytelników można pozyskiwać też na grupach, poprzez pisanie ciekawych komentarzy czy poprzez tworzenie wątków. Jeśli ktoś zainteresuje się osobą autora, podąży za nim i będzie ciekawy jego publikacji. Im więcej jest źródeł, z których pozyskuje się nowego czytelnika, tym większe szanse na to, by zwiększyć ruch na blogu.

Podsumowanie


Aby zwiększyć ruch na blogu nie wystarczy systematycznie publikowanie swoich treści. To podstawowe działanie, które musi zostać uzupełnione o szereg dodatkowych czynności, bez których bardzo trudno się wyróżnić. Zadaniem autora jest znalezienie takiego sposobu, który zapewni mu stały dostęp do czytelników. Musi też posiadać umiejętności, przy pomocy których zaktywizuje swoich czytelników i zachęci ich do promowania jego twórczości. Tylko systematyczne i dobrze przemyślane działania mogą zapewnić sukces. Bez wytrwałości, sumienności i cierpliwości nic się nie zdziała, a nawet najlepsze treści nie dotrą do szerszego grona odbiorców.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Pozycjonowanie Bloga. Jak Znaleźć Się Wysoko w Wyszukiwarce Google?
Następny artykuł - W Jaki Sposób Można Zarabiać Na Blogu?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer and Code With Kazik