Obecność w sieci to ważna rzecz. Dzięki niej pozyskuje się klientów rozsianych po całym kraju, a zyski firmy posiadającej stronę internetowej mogą być wyższe, niż tego podmiotu, który funkcjonuje poza Internetem. Choć są branże, które nie muszą prowadzić własnych stron internetowych, dziś wydaje się to niezbędnym narzędziem promocyjnym.
Dla kogo strona internetowa?
Jeszcze do niedawna dominowało przekonanie, że strony internetowe są dla młodych lub dla osób, które koncentrują swoje działania w sieci. Ten schemat na szczęście już nie obowiązuje. Obecnie każda firma funkcjonująca na rynku powinna mieć swoją stronę internetową. Przy jej pomocy może docierać do różnych grup klientów jednocześnie. Dodatkowo firma sprawia wrażenie bardziej profesjonalnej i świadomie działającej w ramach danego sektora. Tylko przy pomocy odpowiedniej strony internetowej można efektywnie promować swoje usługi czy poszczególne produkty.
Strony internetowe sprawdzają się zarówno dla osób, które sprzedają w sieci, oferują różnego rodzaju usługi czy też zajmują się produkcją, budową, architekturą, doradztwem zawodowym, edukacją czy zdrowiem. Bez względu na sektor i profil prowadzonej działalności strona internetowa jest bardzo ważna.
Zalety strony internetowej
Jedną z podstawowych zalet firmowej strony internetowej jest możliwość publikowania informacji o firmie i jej działalności. W jednym miejscu gromadzone są dane na temat właścicieli, profilu działalności, oferowanych produktach czy usługach oraz o dotychczas zrealizowanych projektach i zleceniach.
Jest to zatem doskonałe narzędzie promocyjne przeznaczone dla potencjalnych klientów. Tutaj też można promować swoich kontrahentów czy miejsca, z których pochodzą surowce czy półprodukty niezbędne do wykonywania usług czy tworzenia konkretnych towarów lub rozwiązań.
Na stronie internetowej można przedstawiać też kompetencje zatrudnionych pracowników i właścicieli, pokazywać ich doświadczenie i wiedzę. W ten sposób kształtuje się w kliencie przekonanie, że wybierając firmę wybiera się ekspertów z danej dziedziny. Fakt, że można poznać ich profil dodatkowo buduje zaufanie do danego podmiotu.
Na stronie internetowej pokazuje się też dostępną ofertę i informuje klienta o zasadach współpracy. Jeśli firma zajmuje się sprzedażą, może udostępnić konkretne produkty do zakupu, dzięki czemu klient bez wychodzenia z domu, samodzielnie wybierze te towary, które go najbardziej interesują.
Coraz częściej strona internetowa zawiera odniesienia do profilu w mediach społecznościowych. Jeśli klient zdecyduje się polubić dany profil, łatwiej będzie nawiązać z nim więź i zachęcić do regularnego korzystania z oferowanych usług.
Przede wszystkim przy pomocy strony internetowej pokazuje się klientowi, że jest się obecnym na rynku, że rozumie się jego potrzeby i podąża się za trendami. To również pokazuje firmę na tle konkurencji, a dla klienta jest to coraz ważniejsze.
Korzyść dla klienta
Posiadanie firmowej strony internetowej jest korzystne przede wszystkim dla klienta. Coraz częściej, szukając konkretnych produktów czy usług sięga po to, co znajdzie w Internecie. Po wpisaniu odpowiedniego hasła otrzymuje propozycje firm zajmujących się konkretnymi usługami w jego regionie (choć nie tylko). W domowym zaciszu może zatem:
• zapoznać się z ofertą,
• zestawić oferty z propozycjami konkurencji,
• zobaczyć dotychczasowe realizacje,
• poznać lepiej firmę,
• znaleźć opinie o firmie,
• poznać asortyment i ustalić, czy spełnia on oczekiwania.
Brak strony internetowej sprawia, że klient może nie zauważyć firmy. Sporadycznie zdarzają się sytuacje, w których klient szuka firmy jeżdżąc po okolicy czy pyta znajomych (ten sposób nadal jest popularny, jednak z ofertą danego podmiotu zapoznaje się również przez stronę internetową).
Firma z własną stroną, która jest dobrze wykonana i przejrzysta, wzbudza większe zaufanie. Klient zyskuje przekonanie, że firma faktycznie działa, inwestuje w swój rozwój i ma świadomość, że obecność w Internecie jest niezbędna, dlatego wybierając usługodawcę zdecyduje się na tego, który jest widoczny w Internecie.
Warto podkreślić, że nie będzie to wynikało z przekory czy braku woli, ale wyłącznie z faktu, że potencjalny nabywca nie będzie wiedział o istnieniu firmy, która nie ma swojej strony internetowej, dlatego bez względu na własne przekonania, dbając o komfort klienta, warto taką stronę mieć. To inwestycja, która z pewnością się zwróci.
Podsumowanie
Przy pomocy dobrze zaprojektowanej i przejrzystej strony internetowej można pokazywać swoje produkty, dokładnie je opisywać i prezentować przykłady dotychczas zrealizowanych zleceń. Dzięki niej przedstawia się pracowników, swój dorobek i misję firmy. Strona internetowa pozwala też na pokazywanie działalności pozazawodowej, co dodatkowo zachęca klientów do zapoznania się z ofertą i skorzystania z jej usług, dlatego warto w nią zainwestować.