Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

poniedziałek, 29 listopada 2021

Przyjęło się stwierdzenie, że skuteczna reklama musi być droga, dlatego wielu właścicieli firm nie decyduje się na prowadzenie działań promocyjnych, gdyż wydaje im się, że ich na to nie stać. Zwłaszcza, jeśli ktoś dopiero zaczyna swoja przygodę z własnym biznesem i nie dysponuje odpowiednimi pieniędzmi. Jednak nie musi tak być.

jak-reklamowac-sie-za-darmo-najlepsze-sposoby-na-darmowa-reklame.jpg

Fora internetowe


Fora internetowe czy też grupy dyskusyjne powoli zanikają i nie są tak popularne, jak jeszcze kilka lat temu, niemniej, tak długo, jak działają i przyciągają określone grupy osób, tak długo warto tam być. Promocja poprzez fora internetowe odbywa się głównie przy pomocy takich działań, jak:
    • publikowanie merytorycznych wpisów z określonych dziedzin powiązanych z profilem prowadzonej działalności,
    • odpowiadanie na pytania innych użytkowników,
    • aktywny udział w dyskusjach, wykazywanie się wiedzą i znajomością tematu,
    • widoczność na grupie.

Przy pomocy tych działań swoją firmę promuje się pośrednio. Przy pomocy wyszczególnionych powyżej działań buduje się wizerunek eksperta. Jeśli użytkownicy danego forum będą szanowali opinie właściciela firmy, jeśli będą się do niego zwracać z prośbą o pomoc lub gdy zostanie on zauważony przez innych ekspertów w branży, może zachęcać ludzi do korzystania z oferty jego firmy. Jest to działanie wydłużone w czasie, a efektywność jest ograniczona, dlatego jest to rozwiązanie, które powinno być dodatkiem do innych form promocji. Warto jednak być obecnym w miejscach, które dla konkretnego sektora są ważne.


Polecenia i udostępnianie


Decydując się na prowadzenie firmy warto założyć nie tylko stronę internetową, ale również profile w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Poza kontem na Facebooku warto również prowadzić połączony profil na Instagramie. Ciekawą alternatywą jest również TikTok, który dopiero zyskuje na znaczeniu, ale jego popularność wśród młodych odbiorców sprawia, że również tam warto dziś być.

Przygotowując atrakcyjne treści w mediach społecznościowych obserwujący mogą je polecać swoim znajomym i udostępniać, dzięki czemu więcej osób się o nich dowie i będzie chciało poznać pozostałe treści. Niezbędne jest zatem takie przygotowywanie materiałów, które z jednej strony będą szerzyć wiedzę, ciekawostki lub będą dostarczać rozrywki w określonej dziedzinie, a jednocześnie będą promować działalność prowadzoną przez właściciela konta. Warto wiec zadbać o to, aby treści były połączone z zakresem świadczonych usług czy z ofertą produktową. Nawet, jeśli dany temat wydaje się nudny i powielany od lat, nowa perspektywa zawsze jest mile widziana. Jeśli zyska aprobatę obserwujących, to sami, bez dodatkowych próśb będą ją udostępniać, a tym samym więcej osób dowie się o prowadzonej działalności.

Warto również angażować się w dyskusje czy aktywnie śledzić profile innych osób, z dużym gronem odbiorców. Jeśli samemu udostępnia się relacje czy wpisy innych, także promuje się swój profil i zwiększa jego widoczność. Warto więc poświęcić temu chwilę. Tym bardziej, że zarówno polecenia jak i udostępnienia są bezpłatne. Natomiast jeśli pojawiają się na profilach osób z dużymi zasięgami, szybko można zbudować sobie społeczność zainteresowaną usługami czy oferowanymi produktami.

Media społecznościowe darmowym kanałem reklamowym


Tworząc profile w mediach społecznościowych zyskuje się najlepsze narzędzie do prowadzenia bezpłatnych działań promocyjnych. Samodzielnie (a więc bez ponoszenia dodatkowych kosztów), można bowiem pozyskiwać nowych obserwatorów, tworzyć wpisy promujące konkretne usługi czy sprzedawane towary, tworzyć ciekawe filmy video, w których podkreśla się konkretne zalety usług lub produktów. Media społecznościowe wykorzystuje się też do budowania społeczności wokół konkretnej osoby – może to być właściciel firmy. Jeśli profil będzie prowadził w sposób atrakcyjny i angażujący, będzie publikował różnego rodzaju treści (nie zawsze związane ze swoją działalnością zawodową), zyska grupę odbiorców, którzy na oferowane przez niego produkty czy usługi zdecydują się ze względu na sympatię do jego osoby. Ważne jest jednak, by prezentowane treści były przydatne, przekazywały konkretną wiedzę lub rozrywkę, dlatego choć jest to promocja darmowa, wymaga dużego zaangażowania i nakładu czasu, by tworzone treści i wizerunek właściciela firmy został zauważony w sieci.

Własny blog


Wydaje mi się, że najlepszą formą darmowej reklamy, może być tworzenie swojego bloga biznesowego. Wspominałem o tym, już we wcześniejszych artykułach, także tutaj nie będę się za bardzo rozwijał. Tworząc eksperckie artykuły, z czasem będą gromadziły co raz to liczniejsze grupy osób. Z czasem również jak wyszukiwarki polubią twoją treść, to będziesz zdobywał sporo odwiedzin z najbardziej popularnych wyszukiwarek, takich jak między innymi Google. Aby to zrobić, warto założyć swojego bloga (możesz to zrobić np. na platformie Blog w 5 Minut) i tworzyć dobre oraz angażujące czytelników treści.


Podsumowanie


Promocja w Internecie to obecnie jedno z częściej stosowanych narzędzi do przyciągania uwagi klienta. Jest to rozwiązanie proste i niedrogie, dostępne dla wszystkich, a przede wszystkim jest efektywne pod warunkiem, że dobrze się z niego korzysta, dlatego przed rozpoczęciem działań promocyjnych warto przejść kurs, który pokazuje tajniki promocji w Internecie lub obserwować profile specjalistów i doradców. Jeśli dysponuje się odpowiednimi środkami, można kogoś zatrudnić do pomocy. Wszystko zależy od możliwości właściciela danej firmy, jednak jest to inwestycja, która z czasem się zwróci, więc warto uwzględnić ją w swoim budżecie. Nie można również zapomnieć o prowadzeniu branżowego bloga, ale o tej sferze pisałem już bardziej szczegółowo w innych tekstach.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - W Jaki Sposób Można Zarabiać Na Blogu?
Następny artykuł - Czy Każda Firma Powinna Mieć Swoją Stronę Internetową? Zalety Prowadzenia Strony Internetowej Swojej Firmy
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer