Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

poniedziałek, 31 stycznia 2022

Google Analytics to ważne narzędzie analityczne pozwalające na pozyskiwanie bieżących i pełnych informacji na temat użytkowników. Na tej podstawie każdy właściciel strony, sklepu czy bloga ma możliwość optymalizowania treści pod kątem aktywności i preferencji odwiedzających go osób.

czym-jest-google-analitycs-wprowadzenie-dla-poczatkujacych.jpg

Krótko o działaniu


Google Analytics gromadzi oraz przetwarza wszystkie informacje na temat użytkowników danej strony. Swoją wiedzę opiera o dane Cookies (ciasteczka). Są to niewielkie pliki tekstowe, które wysyłane są na komputer internautów przez serwer, na którym postawiona jest witryna.

To w ciasteczkach zapisywane są wszystkie dane, które są wykorzystywane w raportach. Do tego, by zacząć monitorować ruch na stronie, trzeba umieścić kod JavaScript na każdej podstronie witryny. Kod jest generowany w Google Analytics.

Gdy tylko internauta trafi na wybraną stronę, przeglądarka będzie wysyłać do serwera prośbę o jej wywołanie. Na tym etapie kod śledzenia Google Analytics umieszcza na komputerze użytkownika Cookies lub je dodatkowo nadpisuje.

W ten sposób pozyskuje najnowsze informacje na temat użytkownika i jego aktywności.

Google Analytics i możliwości wykorzystania


Google Analytics jest narzędziem darmowym, z którego mogą korzystać wszyscy twórcy Internetowi. Pozwalają na systematyczne monitorowanie ruchu na stronie i gromadzenie informacji na temat aktywności użytkowników.

Przy pomocy Google Analytics można monitorować m.in.:
    • ruch oraz czas trwania każdej z sesji,
    • pochodzenie odwiedzających,
    • liczbę unikalnych oraz powracających czytelników bloga,
    • metody poruszania się po stronie,
    • ruch mobilny (dane odnoszące się do tego, z jakiego urządzenia mobilnego korzystają użytkownicy),
    • informacje na temat stosowanych przeglądarek i systemów operacyjnych,
    • podstrony, które są wybierane częściej, a które są przez nich pomijane lub opuszczane najszybciej,
    • dane demograficzne.

Dodatkowo, poza informacjami wyszczególnionymi powyżej, można również zdefiniować cele, które są najważniejsze przy prowadzeniu bloga lub innej strony internetowej. Zaletą tych danych jest udostępnianie ich w czasie rzeczywistym.

Są to zatem najbardziej aktualne informacje, jakie można pozyskać. Na ich podstawie można segmentować użytkowników i tworzyć treści, które odpowiadają na ich potrzeby.

Przy pomocy Google Analytics można więc tworzyć stronę lub treści, które spotkają się z zainteresowaniem ze strony użytkowników. Jest to szczególnie ważne, gdy Internet jest przepełniony wszelkimi informacjami na każdy temat. Trudno jest stworzyć treść, która przyciągnie uwagę i wyróżni się na tle innych.

Dzięki raportom Google Analytics można poznać potrzeby, zachowania i oczekiwania potencjalnych użytkowników i tworzyć treści, w których faktycznie znajdą atrakcyjny przekaz. Choć nie jest to łatwe, wydaje się ciekawym pomysłem na początkowe zwiększenie zainteresowania stroną czy blogiem.

Zalety Google Analytics


Jedną z podstawowych zalet, które sprawiają, że warto korzystać z Google Analytics jest możliwość lepszego poznania swoich czytelników. Możliwe jest zweryfikowanie danych demograficznych na temat osób, które odwiedzają bloga. Poznaje się dzięki temu ich płeć, wiek oraz zainteresowania.

Dzięki tym informacjom łatwiej jest zaplanować publikowane w przyszłości treści oraz to, w jaki sposób będzie można pozyskiwać ruch na stronie. Można też określić, czy są to osoby nowe, czy powracające regularnie. Wówczas widoczne jest, do jakich osób przede wszystkim trafiają publikowane treści i czy są one interesujące na tyle, by do nich powrócić.

Google Analytics pokazuje również, które elementy strony czy bloga są najsłabsze i takie, które nie są akceptowane przez użytkowników. Analizując raporty Google Analytics otrzymuje się informacje nie tylko na temat zainteresowań użytkowników, ale również na temat tego, które treści zatrzymują ich na dłużej, na co poświęcają swój czas. Jasno widać też, jakie działania czy tematy stoją w sprzeczności z nimi.

Na tej podstawie może tworzyć treści odpowiadające na potrzeby stałych czytelników. Jednocześnie pozwala na pozyskanie wiedzy na temat miejsca, z którego użytkownicy trafiają na naszą stronę. Mając wiedzę na temat tego, która metoda aktywizacji użytkowników działa najlepiej, można się na niej skoncentrować lub zrezygnować z tych działań, które nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Google Analytics pozwala zatem na dokładne analizowanie efektywności podejmowanych działań marketingowych oraz źródeł ruchu.

Podsumowanie


Google Analytics to rozwiązanie przeznaczone dla każdego, komu zależy na publikowaniu dobrej jakości treści oraz na kierowaniu ich do osób faktycznie zainteresowanych. Lepsze spersonalizowanie artykułów daje większą pewność, że na blog trafią właściwe osoby, które pozostaną na niej dłużej.

To pozwala na budowanie lojalności użytkowników. Jednocześnie przy jego pomocy można budować wśród czytelników poczucie, że dla autora są ważni, że doskonale trafia on w ich gust, a przez to chętnie zostaną z nim na dłużej, dlatego niezależnie od profilu swojej internetowej działalności warto skorzystać ze wsparcia Google Analytics.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Jakie Artykuły Tworzyć Na Bloga? Podstawowe Zasady
Następny artykuł - Czym Jest Pixel Facebook? Wprowadzenie Dla Początkujących
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer