Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

piątek, 28 stycznia 2022

Prowadzenie bloga wymaga znalezienia tematyki odpowiedniej dla siebie. Nie muszą to być treści edukacyjne czy rozwijające. Blog może mieć dowolny charakter. Ważne, aby treść była spójna z autorem. Jeśli nie będzie czuł się dobrze w tematyce, którą porusza, czytelnik to wychwyci i nie zdecyduje się wrócić.

jakie-artykuly-tworzyc-na-bloga-podstawowe-zasady.jpg

Blog firmowy czy prywatny


Jeśli nie posiada się jednej, spójnej wizji tego, na jaki temat tworzyć, jakie artykuły przygotowywać na bloga, można na początek wybrać między dwoma rodzajami blogów.

Pierwszy z nich to blog firmowy. Świetnie się sprawdzi dla osób prowadzących działalność. W ten sposób można jednocześnie pozyskiwać czytelników, ale i potencjalnych klientów. Artykuły mogą dotyczyć kwestii istotnych w danej branży. Mogą mieć też charakter poradnikowy lub odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania ze strony użytkowników czy potencjalnych klientów. W ten sposób można stworzyć wizerunek specjalisty w danej branży.

Drugi rodzaj to blog prywatny. Tutaj najlepiej sprawdzą się treści dotyczące codzienności. Mogą to być treści dotyczące czasu wolnego, przemyślenia na temat obowiązków czy swojej sytuacji. Jeśli wpisy będą przygotowywane w zabawny i ciekawy sposób, przyciągną kolejnych czytelników.

Warto zdecydować się na opisywanie swojej rzeczywistości, własnej perspektywy, bo to ona jest najciekawsza. Tego rodzaju treści są bardziej wiarygodne, a przez to bardziej lubiane przez czytelników.

O wszystkim i o niczym


Blog nie zawsze musi być poświęcony ważnej tematyce. Ważne, aby był spójny tematycznie i dotyczył np. podróży, kulinariów, mody, stylu życia, zdrowia, motoryzacji, pracy, marketingu, itp. Forma przygotowanych treści jest zupełnie dowolna.

To od autora zależy czy zdecyduje się na:
    • wpisy pamiętnikowe opisujące jego codzienność,
    • wywiady i rozmowy z ludźmi z danej branży,
    • artykuły pisane pod wyszukiwarki,
    • wysokiej jakości treści merytoryczne i materiały naukowe,
    • przeglądy, zestawienia czy rankingi,
    • porównanie produktów,
    • recenzje,
    • informacje codzienne.

Każdy z tych pomysłów sprawdzi się, jeśli autor poświęci czas na przygotowanie wartościowych treści. Ważne jest zatem dobre przygotowanie się do pisania oraz sprawdzenie, co aktualnie najbardziej interesuje czytelników.

Znajdź inspirację


Inspirację do tekstów można znaleźć wszędzie. Można wykorzystać do tego celu grupy na Facebooku czy wpisy na Instagramie. Poruszane tematy, które pojawiają się wśród użytkowników można wykorzystać jako temat do tekstu.

Doskonale sprawdzą się także fora internetowe czy np. Quora. Przy ich pomocy poznaje się bieżące zainteresowania. Pisanie o tym daje z jednej strony możliwość wypowiedzenia się w ważnej kwestii, z drugiej strony można pozyskać dodatkowych czytelników.

Jeśli to możliwe, na wybranej grupie poleca się swój blog i sugeruje czytelnikom, że znajdujące się tam informacje mogące okazać się pomocne w tej konkretnej sytuacji.

Doskonałym miejscem na szukanie inspiracji do tematu jest też przeglądanie codziennej prasy, portali internetowych czy mediów społecznościowych i popularnych tam w danym momencie treści. Mogą to być interesujące wywiady, rozmowy z użytkownikami, relacje i tematy w nich poruszane.

Im więcej źródeł pozyskiwania informacji się posiada, tym więcej przykładowych tematów można znaleźć. Warto jednak ograniczyć się do konkretnej dziedziny. W ten sposób łatwiej też znaleźć grupy tematyczne czy autorów publikujących w tej dziedzinie. Dzięki temu można tworzyć blog tematyczny, który będzie przyciągał osoby zainteresowane daną tematyką.

Z czasem, jeśli będą oni aktywni, można pytać czytelników o to, o czym chcieliby poczytać na blogu i jakie tematy powinny zostać omówione. To nie tylko daje pomysł na treść, ale też pokazuje, że użytkownik odpowiada za tematykę i jest dla twórcy ważny.

Jednocześnie, jeśli sam podsuwa temat, powraca na bloga sprawdzić czy wskazany przez niego temat został już poruszony, co mobilizuje go do systematycznego powracania na stronę.

Podsumowanie


Wybierając tematy artykułów nie warto jednak zawsze uwzględniać wyłącznie preferencji czytelników. Te bywają zróżnicowane i często się zmieniają. W efekcie blog może stać się miejscem, w którym pisze się o wszystkim i o niczym. Nie zawsze na takich treściach da się zbudować lojalną publiczność i nie zawsze da się dobrać do tego odpowiednie tematy.

Warto zatem wybrać konkretny obszar tematyczny, który będzie jednocześnie wygodny dla autora, ale też będzie mieścił się w granicach zainteresowań potencjalnych czytelników. To pomaga w budowaniu lojalności.

Jeżeli natomiast chciałbyś stworzyć własnego bloga, to tutaj odsyłam Cię do platformy Blog w 5 Minut, gdzie możesz stworzyć własnego biznesowego bloga bez wiedzy technicznej w mniej niż 5 minut.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Zalety Personal Brandu w Tworzeniu Biznesu Online
Następny artykuł - Czym Jest Google Analitycs? Wprowadzenie Dla Początkujących
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer