Pixel Facebook to rozwiązanie niezbędne dla wszystkich osób posiadających strony internetowe i myślących o promowaniu jej na Facebooku, przy użyciu Facebook Ads. Przy pomocy Pixela witryna będzie gromadzić dane na temat ruchu na stronie, co pozwoli w przyszłości na lepsze planowanie działań.
Definicja i zastosowanie
Pixel Facebook jest krótkim kodem, który umieszcza się w witrynie, co pozwala na pomiar skuteczności stosowanych reklam. Wykorzystuje się do tego działania podejmowane przez wszystkich użytkowników znajdujących się w witrynie.
Mając dostęp do informacji na temat ich zachowań na stronie, możliwe jest dokładniejsze zaprojektowanie działań promocyjnych. Pixel Facebook znajduje zastosowanie przede wszystkim przy dopasowaniu reklamy do odpowiedniego odbiorcy.
W ten sposób można pozyskać nowych klientów, albo zachęcić dotychczas odwiedzających do tego, by ponownie pojawili się na stronie. Możliwe jest dzięki temu zwiększenie sprzedaży. Pixel Facebook pozwala na automatyczne konfigurowanie składania ofert tak, by docierać do tych użytkowników, którzy chcą podjąć konkretne działania (np. zakup produktu).
Pixel Facebook daje możliwość regularnego mierzenia skuteczności reklamy. Bierze pod uwagę wszystko to, co dzieje się po tym, gdy zostanie już wyświetlona. Każde z tych działań jest przydatne przy prowadzeniu swojej strony internetowej.
Nie odnosi się to jedynie do sprzedaży, ale również do pozyskiwania nowych odbiorców, którzy będą zainteresowani ponowną wizytą na stronie lub polubieniem przekazywanych treści. W ten sposób można zatem pokazać użytkownikom platformy społecznościowej, że jest się w tej przestrzeni obecnym, że posiada się atrakcyjne treści i warto korzystać z promowanych usług. Bez tego zdecydowanie trudniej jest przyciągnąć uwagę użytkowników.
Sposób aktywacji
Pixel Facebook można aktywować z konta na FB. Po przejściu do menadżera zdarzeń, w menagerze firmy na Facebooku wyszukuje się zakładkę Pixel. W dalszej kolejności należy wybrać opcję utwórz. Można wybrać spośród trzech rozwiązań.
Pierwsze z nich polega na samodzielnej implementacji piksela do strony. Druga opcja daje możliwość integracji rozwiązania z jedną z platform partnerów. W tym przypadku należy wybrać odpowiednią wtyczkę, by rozpocząć użytkowanie Pixela. Trzecia opcja sprowadza się do przekazania kodu agencji marketingowej albo osobie odpowiadającej za prowadzenie strony internetowej.
Bez względu na opcję, Facebook przeprowadza krok po kroku przez całą procedurę instalacyjną. Jeśli samodzielnie nie ma się możliwości lub ma się obawy co do swoich kompetencji, można zdecydować się na rozwiązanie bardziej zautomatyzowane lub skorzystanie ze wsparcia specjalistów.
Niezależnie od wybranej drogi, jest to rozwiązanie, które warto wdrożyć na swojej stronie internetowej.
Zalety Pixel Facebook
Pixel Facebook daje możliwość szczegółowego selekcjonowania ruchu na stronie, ponieważ buduje grupy niestandardowych odbiorców.
Przy pomocy menadżera reklam można zarówno tworzyć grupy osób, jak i zawężać je o takie czynniki, jak:
• adresy URL,
• wykonanie określonych zdarzeń,
• ilość dotychczasowych wizyt,
• urządzenia, z których użytkownik korzysta.
Budując niestandardową grupę odbiorców trzeba też zdefiniować czas, przez jaki użytkownik ma tworzyć tę grupę. Najczęściej okres ten nie może być dłuższy, niż 180 dni.
Po skonfigurowaniu wszystkich parametrów grupę się zapisuje, a później można ją wykorzystać do prowadzonych kampanii. Dzięki temu reklamy trafią wyłącznie do wybranej grupy docelowej. Może być ona też lepiej zoptymalizowana, co w konsekwencji zwiększa efektywność działań.
Kampania może trafić do osób, które już wcześniej były na stronie lub które już zdecydowały się na zakup produktów. Dzięki Pixel Facebook można poprawić skuteczność stosowanych reklam i zwiększyć zasięg swojej strony internetowej, a przede wszystkim uzyskać dostęp do statystyk, które ułatwią planowanie działań.
W ten sposób można też wyróżnić swój produkt czy usługę na tle konkurencji. Z promocji w mediach społecznościowych korzysta coraz więcej osób. W efekcie każdy kolejny przekaz jest mniej widoczny. Przy pomocy Pixel Facebook można zoptymalizować promocję i dotrzeć do tych, którzy są nią zainteresowani.
Podsumowanie
Dzięki Pixel Facebook można zdecydowanie zwiększyć skuteczność reklamy. W przypadku reklam na Facebooku jest to szczególnie warte uwagi, ponieważ koszty promocji są wysokie i często nie zwracają się, jeśli okaże się, że przygotowana reklama nie jest zgodna z potrzebami czy oczekiwaniami użytkowników, dlatego niezależnie od posiadanego budżetu warto skorzystać z Pixel Facebook.