Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

poniedziałek, 9 maja 2022

Marka osobista to jeden ze skuteczniejszych sposobów na sprzedaż produktów i usług. W ten sposób łatwo stworzyć efektywną więź z odbiorcami i potencjalnymi klientami oraz wzbudzić ich zaufanie. Wyróżnia się wysoką wartością rynkową, dlatego introwertyk powinien poświęcić uwagę na to, by ją stworzyć na własnych warunkach.

introwertyk-a-marka-osobista-jak-introwertyk-powinien-budowac-swoja-marke-osobista.jpg

Marka osobista i jej znaczenie


Budowanie marki osobistej sprowadza się w dużej mierze do wykorzystywania własnej osobowości i jej cech, do wzbudzania zaufania oraz do nawiązywania więzi z odbiorcami lub potencjalnymi klientami. Z konkretną osobą łatwiej jest się utożsamić, można ją polubić i cenić za otwartość czy szczerość. Jeśli marka kojarzy się z twarzą, łatwiej jest zaufać. Im potencjalny klient lepiej ocenia daną osobę, bardziej jej ufa i darzy ją szacunkiem, tym łatwiej jest zachęcić go do zakupu oferowanych produktów, dlatego niezależnie od cech osobowości warto skoncentrować się na budowaniu marki osobistej.

Introwertyk


Cechy wyróżniające introwertyka to przede wszystkim:
    • wydłużenie czasu, w którym jest w stanie zbudować głębszą relację,
    • efektywność pracy nie jest uzależniona od pochwał, które otrzymuje,
    • najlepsze rezultaty działań otrzymuje zawsze wtedy, gdy może zamknąć się na innych,
    • wymaga ciszy do tego, by się skoncentrować,
    • nie lubi rozmów o niczym, preferuje ciekawe dyskusje.

Introwertyk jest osobą, która energię czerpie głównie z własnego wnętrza. Oznacza to, że do tego, by czuć się lepiej, nie potrzebuje towarzystwa innych. Łatwo można go przebodźcować, co jednocześnie może go szybko wyczerpać i odebrać energię. Introwertyk będzie zawsze czuł się lepiej w swoim towarzystwie, gdzie koncentruje się na sobie i swoich myślach. Warto jednak podkreślić, że introwertyk nie jest osobą, która niecierpki ludzi. Jeśli przez dłuższy czas będzie unikać ludzi lub będzie się całkowicie izolował, również może ucierpieć jego zdrowie psychiczne. Bycie introwertykiem nie oznacza niechęci do ludzi. Są to osoby bardziej ciche, spokojne i mogą się wydawać wycofane.

Potencjał tkwi nie tylko w osobowości


W tworzeniu marki osobistej najlepiej sprawdza się osobowość ekstrawertyczna. Przynajmniej takie jest przekonanie. Siła marki nie tkwi wyłącznie w samej osobowości, ale też we właściwym sposobie korzystania ze swoich mocnych stron. Każdy typ osobowości je posiada.

Do cech, które pozwalają na efektywne budowanie marki osobistej, a które przypisane są introwertykom, zalicza się m.in.:
    • umiejętność słuchania i chęć uczenia się nowych rzeczy,
    • wnikliwość,
    • rozważność i metodyczność,
    • staranność i spokój,
    • koncentracja na temacie.

Zaletą introwertyków, którą można wykorzystać przy budowaniu silnej marki osobistej jest umiejętność otaczania się odpowiednimi osobami. Choć introwertykowi trudno jest nawiązać znajomości, to budowanie zawodowych lub formalnych relacji przychodzi im łatwiej. Wynika to z faktu, że introwertyk potrafi skoncentrować się na kluczowym temacie rozmowy, doskonale zna swoją branżę, a tym samym potrafi wzbudzić zaufanie kontrahentów i podmiotów, z którymi będzie w przyszłości podejmował współpracę. Posiadając w swoim otoczeniu inne osoby będące rzecznikiem marki osobistej, mogą one wspierać ich w wykonywaniu tych zadań, z którymi introwertyk nie zawsze umie sobie poradzić (np. wystąpienia publiczne w imieniu marki).
 

Introwertyk wzbudzi zaufanie


Introwertyk zdecydowanie łatwiej wzbudza zaufanie, a to właśnie zaufanie jest podstawą do tworzenia skutecznej marki osobistej. Jest to możliwe głównie dzięki temu, że introwertyk zawsze dba o to, by być przygotowanym do rozmowy, do działania, a jego publikacje są pełne przydatnych informacji. Osoby te uczą się, jak dopasować się do świata zdominowanego przez ekstrawertyków. Choć przejmują ich pewne cechy, potrafią funkcjonować skutecznie, to często wiąże się to z utratą dużej ilości energii, dlatego pewne czynności podejmują rzadko i tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do tworzenia marki osobistej.

Niezależnie od chęci są w stanie zaangażować się w czynności, które nie są typowe dla ekstrawertyków. Introwertycy mają umiejętność komunikowania się dokładnie, starannie i w sposób, który jest zrozumiały dla wszystkich. Przemyślana i zrównoważona komunikacja jest bardzo ceniona. To dzięki niej można przekonać potencjalnych klientów do zakupu produktów czy usług.

Możliwości introwertyków


Introwertycy mogą budować markę osobistą głównie poprzez przeprowadzanie wywiadów i tworzenie merytorycznych artykułów i wpisów w mediach społecznościowych. Także świetnym wyborem może okazać się tutaj założenie własnego bloga lub kanału na YouTube (gdzie nie koniecznie musisz pokazywać swoją twarz). Dzięki swoim cechom są nie tylko doskonałymi słuchaczami, ale również świetnie wyszukują informacje oraz potrafią zgłębić każdy temat. Opracowywane tematy są przydatne dla odbiorcy. Wartościowe treści pokazują, że twórcy zależy na odbiorcy, co także pomaga w budowaniu zaufania i pozycji eksperta.

Podsumowanie


Każda osoba, która definiuje siebie jako introwertyka ma w sobie duży potencjał, jeśli chodzi o budowanie marki osobistej. Jego działania będą bardziej przemyślane i szczegółowo zaplanowane. To podstawy do tworzenia wiarygodnej i godnej zaufania marki, dlatego nie trzeba rezygnować ze swoich planów, nawet gdy pozornie ktoś może nie mieć ku temu predyspozycji.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Jak Zarabiać w Internecie? 4 Proste Sposoby Dostępne Dla Każdego
Następny artykuł - Czym Jest Grywalizacja i Jak Dodać Grywalizację Do Swojej Firmy?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer