Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

piątek, 3 grudnia 2021

Prowadzenie własnego bloga wydaje się być czynnością prostą i przyjemną. Działanie to nie kojarzy się z pracą, a jedynie z hobby, jednak aby osiągnąć sukces i zyski z bloga, niezbędna jest regularność, sumienność i staranność. Tylko tak zyska się zainteresowanie i uwagę czytelników.

jak-czesto-pisac-na-blogu-by-zbudowac-wokol-niego-spolecznosc.jpg

Najważniejsza jest systematyczność


Decydując się na prowadzenie bloga i chcąc zyskać stałych czytelników, trzeba przede wszystkim postawić na systematyczność. Konieczne jest publikowanie postów regularnie, w taki sposób, aby czytelnik wiedział, że autor pamięta o nim i stara się zapewnić mu dostęp do swoich wpisów. Tylko w ten sposób można utrzymać stałą więź z odbiorcą wpisów.

Dzięki systematycznym publikacjom buduje się przekonanie, że blog jest wartościowy i wart zaangażowania. Jeśli natomiast nawet autor nie pojawia się na nim regularnie, nie poświęca mu czasu, to dla czytelnika jest to jednoznaczny sygnał, że nie warto poświęcać mu uwagi. Systematyczność w przypadku bloga oznacza przede wszystkim zamieszczanie wpisów w równych odstępach czasu, które staną się dla czytelnika zauważalne. Warto też wskazać czytelnikowi, kiedy powinien zaglądać po nowe treści i kiedy może się ich spodziewać. Wówczas zyska się też dodatkową motywację do tego, by publikować swoje wpisy regularnie, a czytelnik wykształci w sobie nawyk zaglądania na ulubioną stronę.

Ile wpisów w miesiącu?


Teorie dotyczące tego, ile wpisów zapewni popularność bloga i przyciągnie stałych czytelników są bardzo zróżnicowane. Pojawiają się opinie, które zachęcają do tego, by wpisy przygotowywać każdego dnia, by pokazywać swoją aktywność. Częściej jednak sugeruje się twórcom, by skupili się na merytorycznej stronie wpisów. Oznacza to, że zamiast publikować coś każdego dnia, lepiej przygotować 2-3 wpisy w tygodniu. Ważniejsze jest, by były one poprawne, przygotowane w sposób merytoryczny i staranny.

Jeśli dodatkowo będzie się przekazywało w swoich wpisach wiedzę czy informacje z określonej sfery życia, szybciej zbuduje się grupę stałych czytelników. Ustalając, jak często pisać, warto przyjąć jeden schemat i systematycznie go realizować. Można wyznaczyć sobie dni, w których nowe wpisy będą się ukazywać. W ten sposób zyska się 8-12 tekstów w miesiącu, które będą atrakcyjne dla użytkowników.

Publikowanie codziennie może mijać się z celem również z uwagi na fakt, że coraz więcej osób nie czyta blogów każdego dnia. Więcej czasu spędza się w mediach społecznościowych i to tam powinna być kierowana główna aktywność. Zamieszczanie notatek codziennie może wprowadzić wrażenie bylejakości lub chaosu (w zależności od przyjętej strategii). Warto więc zastanowić się, czy specyfika dziedziny oraz oczekiwania czytelników wymagają publikowania codziennie.

Jeśli prowadzi się bloga o charakterze informacyjnym czy komentatorskim (w którym analizuje się ważne wydarzenia z kraju czy ze świata), wpisy warto publikować częściej. Dzięki temu nie umknie żaden temat. Poruszając się w obszarach, w których zmiany zachodzą wolniej lub rzadziej pojawiają się problemy wymagające natychmiastowej reakcji, warto publikować rzadziej. Czytelnik zawsze większą uwagę zwróci na merytorykę i sens przekazu.

Wybierając tygodniową ilość publikowanych wpisów można sprawdzić, co czytelnikom podoba się najbardziej. Oczywiście jest to możliwe przy blogach, które posiadają już stałą społeczność, jednak również nowi twórcy mogą ocenić, które posty wzbudzają zainteresowanie, czy nie spada ona wraz z kolejnymi publikacjami i czy pisanie codziennie jest faktycznie potrzebne.

Raz to za mało!


Niezależnie od tego, jaką strategię się przyjmie i czy będzie się publikowało posty codziennie, kilka razy w tygodniu czy raz w tygodniu, trzeba dbać o to, aby nie były one pisane rzadziej, niż raz w miesiącu. Jeśli chce się zyskać czytelników i zbudować popularny blog, należy tworzyć treści często i regularnie. Publikacje rzadziej niż raz w miesiącu pokazują, że autorowi nie chce się angażować w projekt, a tym samym nie zachęca się czytelnika do tego, aby przy nim wytrwał.

Trudniej jest też wypracować sobie pozycję na tym trudnym rynku. Do tego, aby zaistnieć i generować zyski z prowadzonej działalności trzeba czasu i zaangażowania. Rzadkie i sporadyczne publikacje nie pokazują tego. Można więc przyjąć, że rozwój znaczącego bloga stwarza obowiązek aktywnego tworzenia na nim ciekawych treści. Jeśli pisze się sporadycznie, raz na miesiąc lub raz na kilka miesięcy, trudno jest mówić o blogowaniu, a tym bardziej o korzyściach, które mogą pojawić się, jeśli autor bloga umie dobrze zarządzać tym narzędziem.

Podsumowanie


Pisanie na blogu nie może być przygodą jednorazową czy też okazjonalną. W ten sposób nie zwróci się uwagi, a przede wszystkim nie zachęci czytelnika do tego, by został na nim dłużej. Do tego, by było to możliwe, autor musi być widoczny. To można osiągnąć głównie przy pomocy regularnych wpisów. To one oraz przekazywana w ten sposób wiedza, czy inne wiadomości, motywują czytelnika do tego, by pozostał wierny blogowi.

Dlatego decydując się na założenie bloga należy wykazać się konsekwencją. Tylko, jeśli okaże się, że autor ma czas dla bloga, czytelnik też go znajdzie.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Jak Prowadzić Własnego Bloga? Podstawowe Zasady, Które Musisz Znać
Następny artykuł - Jak Prowadzić Własny Biznes Jednocześnie Pracując Na Etacie?
Dodaj komentarz
© Copyright 2023 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer