Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

środa, 26 stycznia 2022

Prowadząc firmę należy mieć na uwadze jej pozytywny wizerunek. Branding pozwala na tworzenie oraz utrwalanie wśród klientów korzystnego postrzegania firmy. W ten sposób tworzy się dziś zaufanie i pozycję na rynku, dlatego zbudowanie wizerunku firmy to jeden z najważniejszych elementów wpływających na jej sukces.

zalety-personal-brandu-w-tworzeniu-biznesu-online.jpg

Zrezygnuj z anonimowości


Personal branding to podstawa do budowania sukcesu na rynku. Przy pomocy marki osobistej można zbudować bliższą relację z klientem i kreować to, z czym będzie mu się kojarzyła nazwa naszej firmy czy nasze nazwisko.

W ten sposób przedsiębiorca przestaje być anonimowy. Dzięki temu łatwiejsza jest nie tylko komunikacja (można pisać do konkretnej osoby, rozmawiać z nią i uzyskać bardziej dokładne, a przez to i bardziej szczere opinie). Dodatkowo swoją siłę buduje się poprzez cechy charakteru.

Ważna jest charyzma, pozytywne nastawienie i brak niewłaściwych przyzwyczajeń. Nawet, jeśli popełni się błąd czy pojawiają się problemy, potencjalny klient szybciej wybaczy osobie (każdy ma prawo do pomyłki), niż anonimowej firmie. Klientowi łatwiej zaufać konkretnej osobie, której twarz rozpoznaje i z którą wiążą się emocje lub kojarzą się sytuacje.

Zaufaj mediom społecznościowym


Obecnie branding, podobnie jak budowanie marki osobistej, jest łatwiejszy ze względu na możliwość tworzenia kont w mediach społecznościowych. Posiadając konto na Instagramie, Facebooku czy TikToku (w zależności od tego, w którym miejscu chętniej przebywają przedstawiciele grupy docelowej) można nie tylko skupić się na content marketingu, ale również na budowaniu marki osobistej.

Na własnym profilu można pokazywać siebie oraz przedstawiać najważniejsze produkty (czyli prowadzić działania marketingowe dotyczące produktów czy usług oferowanych przez firmę). Można też pokazywać część swojego prywatnego życia "po godzinach".

Obserwatorzy w ten sposób lepiej poznają daną osobę, zaczynają się do niej przywiązywać i darzyć sympatią. Im bardziej korzystny wizerunek, tym silniejszą markę osobistą można stworzyć.

Coraz więcej doradców biznesowych przyznaje, że wykorzystanie mediów społecznościowych przy brandingu oraz do komunikacji z klientem, jest bardzo ważne. Więź, która może powstać, dzięki możliwości komentowania czy wysyłania prywatnych wiadomości i nawiązywania bezpośredniej relacji przekłada się na sukces finansowy przedsiębiorstwa.

Skorzystaj z pomocy


Jeśli dopiero wchodzi się w świat biznesu, warto skorzystać z dodatkowej pomocy i wsparcia specjalistów. W przypadku budowania marki osobistej dobrze jest wybrać mentora lub doradcę biznesowego, który wskaże, w jakim kierunku iść, jak rozwijać siebie i swoją markę, a także na jakie wartości wskazywać, by zyskać zainteresowanie klientów. Nie jest to proces łatwy.

Zbudowanie zaufania do przedsiębiorcy wymaga czasu i zróżnicowanych działań (nie tylko o charakterze stricte związanym z przedmiotem działalności, ale też z jakością oferowanych usług czy produktów oraz odnoszących się do marketingu).

Chcąc stworzyć swoją markę warto też skonsultować się z kreatorem marki. W ten sposób zyska się dodatkową perspektywę, a przede wszystkim doświadczenie zweryfikowane przez rynek. Kreatorzy marek to osoby, których nazwisko jest marką i wszystkie zasady jej tworzenia mają opanowane.

Pomoc specjalisty będzie nieoceniona również w zakresie tworzenia księgi marki (system identyfikacji wizualnej, zasady stosowania logo oraz zasady kontroli podejmowanych działań dotyczących identyfikacji wizualnej).

Tutaj poza historią, ogólnymi kierunkami, kreator marki (ale też doradca biznesowy lub mentor) wskaże, jak zbudować wizerunek i jak zachowywać się, by zbudować swoją pozycję na rynku.

Podsumowanie


Prowadząc swoją działalność, niezależnie od jej wielkości, należy liczyć się z tym, że to marka osobista tworzy firmę. Jeśli chce się zaistnieć w danym sektorze, trzeba się wyróżniać, komunikować się z klientami oraz dbać o wizerunek firmy i przedsiębiorcy. Dzięki temu klient, wybierając usługodawcę zdecyduje się na podmiot, który odpowiada jego przekonaniom lub da mu poczucie bezpieczeństwa.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Sklep Internetowy a SEO. Jak Dobrać Najlepszą Strategię Rozwoju eSklepu?
Następny artykuł - Jakie Artykuły Tworzyć Na Bloga? Podstawowe Zasady
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer