Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

środa, 24 listopada 2021

Dobrze pozycjonowana strona lub blog stanowi jeden z elementów warunkujących sukces autora. Przy pomocy standardów SEO można dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zainteresować zupełnie nowe osoby swoją twórczością, jednak żeby skorzystać z możliwości zapewnianych przez SEO, niezbędne jest poznanie kluczowych zasad, które trzeba tutaj stosować.

pozycjonowanie-bloga-jak-znalezc-sie-wysoko-w-wyszukiwarce-google.jpg

Czynniki wpływające na kolejność w Google


O tym, jaką pozycję zajmuje blog w wyszukiwarce Google decydują zróżnicowane czynniki oraz algorytmy, które weryfikują, w jakim stopniu blog powiązany jest z odpowiednimi słowami kluczowymi. W ten sposób ocenia się, czy dany blog będzie spełniał wszystkie oczekiwania użytkowników.

Istotnym kryterium pozycji zajmowanej przez blog jest PageRank. To ogólna liczba definiująca wartość witryny. Wyraża się w skali od 0 do 10. Liczba ta jest określana na podstawie algorytmu opracowanego przez jednego z założycieli Google – Larrego Page’a. Choć sam ranking nigdy nie został upubliczniony, to czynniki, które wpływają na wartość PageRank to:
    • wiek domeny – im jest starsza, tym jest to lepiej widziane przez algorytm,
    • ilość linków, które będą prowadzić do wybranej strony.

Każdy z tych czynników pomaga w budowaniu odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce Google. Decydując się na założenie bloga warto więc uwzględnić każdy z nich. Choć na wiek domeny nie ma się wpływu, to czas prowadzenia bloga i regularność publikowanych postów sprawiają, że blog z roku na rok jest bardziej rozpoznawany.

Jeśli dodatkowo podejmuje się inne działania pozwalające na efektywne pozycjonowanie bloga, szybko można zbudować jego odpowiednią pozycję w wyszukiwarkach Google. Ważne jest jednak, aby każde z działań w sposób umiejętny i szczegółowy zaplanować. Nie można ich prowadzić chaotycznie i przypadkowo.

Treść i autorytet


Najwyższe miejsca w wyszukiwarce Google można zdobyć poprzez tworzenie wartościowych treści. Nie można koncentrować się na publikowaniu czegokolwiek. Trudniej też zwrócić uwagę potencjalnego czytelnika przy pomocy treści, które nie są poprawne, są nierzetelne i nie przekazują żadnych informacji. Nawet, jeśli blog ma charakter rozrywkowy, konieczne jest zadbanie o jakość publikowanych treści. Czytelnik, który uzna zawartość bloga za godną uwagi i zainteresowania, sam będzie promował wybrane treści, a tym samym będzie wpływał na popularność bloga w wyszukiwarkach.

Zdecydowanie łatwiej wyróżnić siebie i blog, jeśli autorem jest osoba postrzegana za eksperta. Pozycję tę można wypracować sobie przy pomocy wysokiej jakości tekstów, które przekazują merytoryczną wiedzę z określonej dziedziny. Można ją również zbudować, jeśli już się jest ekspertem. Dzieje się tak, kiedy uznany specjalista decyduje się na prowadzenie bloga i publikowanie treści przeznaczonych dla szerokiej grupy odbiorców. W takiej sytuacji łatwiej się wyróżnić, a uwagę czytelników przyciąga się znanym nazwiskiem, dlatego promocja jest o wiele łatwiejsza.

Lista słów kluczowych


Umieszczenie bloga na najwyższych miejscach w wyszukiwarce Google jest możliwe nie tylko dzięki atrakcyjnym treściom. Warto, aby zostały one wzbogacone również o dopasowane do tematyki bloga słowa kluczowe. Powinny być one wplatane w treść wpisów. Do tego, by zwiększyć skuteczność ich działania warto stworzyć listę takich słów czy fraz kluczowych, które będą nawiązywać nie tylko do konkretnego wpisu, ale do wszystkich kwestii poruszanych na blogu. W ten sposób dociera się do użytkownika częściej, bo za każdym razem, gdy wpisuje się konkretne frazy. Wyszukiwarka wskazuje wszystkie miejsca, w których pojawiają się wyszukiwane hasła. Z tego względu im lepiej zostały dobrane słowa kluczowe, im są dokładniejsze, tym więcej odpowiedzi otrzyma użytkownik.

Zwykle wykorzystuje się pojedyncze słowa kluczowe lub krótkie frazy, które można wpisać w wyszukiwarkę. Jednak możliwe jest także korzystanie z dłuższych (kilkuwyrazowych) fraz, które wymagają od użytkownika wpisania bardziej precyzyjnego zapytania. Choć takich zapytań może być mniej (dlatego stosuje się je rzadziej), to zwiększa się prawdopodobieństwo, że użytkownik natrafi na treści publikowane na blogu. Jako, że stosowanie tego rodzaju fraz znacznie wydłuża czas reakcji, nie zawsze jest to rozwiązanie popularne. Z tego względu konkurencja jest mniejsza, a tym samym dotarcie do konkretnego odbiorcy jest łatwiejsze. Wymaga jednak więcej cierpliwości.

Podsumowanie


Bez względu na tematykę bloga zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarce Google powinno stanowić najważniejsze zadanie każdego autora. Wiąże się to przede wszystkim z faktem, że każdy, komu zależy na wypromowaniu swojej twórczości, musi stawiać poza pisaniem angażujących wpisów na odpowiednią promocję i sprawić, że użytkownik je zauważy.

Warto również dopasować ową promocję do grupy docelowej i monitorować, kim jest przeciętny czytelnik bloga. Zwłaszcza, że w sieci pojawia się coraz więcej autorów, którzy chcą się wyróżnić i zaistnieć w przestrzeni internetowej, dlatego im wyższa jest pozycja bloga w wyszukiwarce Google, tym więcej użytkowników może poznać teksty, które się tam pojawiają.

Warto również pamiętać, żeby blog był stworzony na szybkim serwerze oraz odpowiedniej platformie, która wspiera działania SEO. Do takich platform można zaliczyć przede wszystkim Blog w 5 Minut.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - SEO Dla Blogerów. Co Każdy Bloger Powinien Wiedzieć o SEO?
Następny artykuł - Jak Promować Swojego Bloga i Jak Zwiększać Ruch Na Blogu?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer