Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

Nawet najlepiej wyposażony sklep internetowy nie będzie popularny, jeśli nie będzie dobrze promowany w sieci. Zginie wśród tysięcy podobnych do niego miejsc, dlatego chcąc stworzyć sklep, który będzie zauważany przez klienta, niezbędne jest właściwe dobranie narzędzi promocyjnych oraz zaangażowanie w promowanie produktów oferowanych w sklepie.

najwazniejsze-sposoby-promowania-sklepu-internetowego-w-sieci-o-ktorych-musisz-pamietac.jpg

Obecność w wyszukiwarkach


Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego należy przede wszystkim zająć się jego widocznością w wyszukiwarce Google. Mogą to być zarówno płatne linki sponsorowane (Google Ads), jak również bezpłatne formy, czyli pozycjonowanie stron internetowych (SEO) (jeżeli umie się to robić samemu).

Obecnie praktycznie każdy sklep internetowy, który chce być zauważony przez klienta musi korzystać z takiej właśnie formy promocji.

Wybierając formę płatną można postawić na następujące modele rozliczeń:
  • CPC (płatność za kliknięcie lub za reklamę banerową),
  • CPM (koszt tysiąca wyświetleń, czyli płaci się konkretną stawkę za to, że post dociera do określonej grupy odbiorców – np. za 1000 odsłon),
  • CPA (płaci się za efekty kampanii, a więc np. za każdy zakupiony produkt).

Natomiast forma bezpłatna sprowadza się do tego, by dana strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Najczęściej przekłada się to bezpośrednio na generowanie ruchu na stronie internetowej.

Nie zawsze jednak zyskuje się osoby zainteresowane zakupem, dlatego wybierając rozwiązanie warto zastanowić się, które z nich będzie bardziej pomocne i przyniesie oczekiwane efekty.

Reklama produktowa


Prowadząc sklep internetowy warto również skorzystać z reklamy produktowej. Sprowadza się ona głównie do promowania konkretnych produktów. Przedmioty z kategorii, która interesuje użytkownika (który wpisał właściwe hasło do wyszukiwarki) wyświetlają się na samej górze wyszukiwarki i są przedstawione w formie porównania cenowego.

Potencjalny nabywca widzi zatem, która oferta jest najbardziej korzystna lub który sklep oferuje najciekawsze rozwiązania i decyduje się na sugerowane mu możliwości.

Im lepiej jest wyeksponowany produkt i im lepiej zrobione są zdjęcia, tym większe szanse na to, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Jeśli zestawienie cenowe wypadnie na korzyść sklepu, klient chętniej wybierze tę właśnie ofertę.

Profil w mediach społecznościowych


Ciekawą formą docierania do klientów jest prowadzenie profilu sklepu internetowego w mediach społecznościowych. Przy jego pomocy można informować o nowościach, aktualnych promocjach czy też pokazywać właściwości lub zalety produktów, które można w sklepie znaleźć.

Jeśli profil będzie również bogaty w ciekawostki i ważne informacje dotyczące branży, przyciągnie uwagę użytkowników, którzy chętnie pozostaną na profilu i będą go aktywnie tworzyć.

Ważne jest, aby treści były ze sobą spójne, by angażowały uwagę i nie powielały informacji, które można znaleźć wszędzie. Taki profil nie zachęci do pozostania na nim przez dłuższy czas. Nie wzbudzi też zaufania. Przesyt tego rodzaju profili powoduje, że nie wystarczy zwykłe informowanie o właściwościach produktu oraz pokazywanie jego zdjęć.

Wymagana jest kreatywność, zaangażowanie i duża regularność. Tylko w ten sposób zachęci się odbiorców do pozostania w danym miejscu oraz do tego, by promowali ten profil wśród swoich znajomych. Jeśli uda się zbudować aktywną społeczności, będzie ona chętniej korzystać z asortymentu sklepu.

Polecenia


Wykorzystując profil w mediach społecznościowych można zachęcać (wymiana barterowa lub opłata za usługę) influencerów do tego, by promowali na swoich profilach produkty ze sklepu.

Jest to coraz powszechniejsza forma promocji. Nie każdy użytkownik ją popiera, jednak jeśli jest dobrze przygotowana i dopasowana do profilu obserwujących, będzie przez nich akceptowana, dlatego czasem lepiej wybrać mniej popularny profil, na którym będzie więcej zainteresowanych nabywców, niż rozbudowane i popularne konto, na którym produkt czy oferta sklepu zginie wśród innych promowanych rozwiązań.

Tradycyjna reklama


Oczywiście poza wskazanymi powyżej formami w dalszym ciągu można promować sklep internetowy przy wykorzystaniu tradycyjnych metod.

Najczęściej sięga się po takie formy promocji, jak:
    • banery reklamowe,
    • newslettery,
    • reklamy płatne na stronach,
    • rankingi sklepów,
    • porównywarki cenowe.

Każde z tych rozwiązań można zastosować, jednak nie powinno się koncentrować wyłącznie na nich. Dziś stanowią one jedynie uzupełnienie dla bardziej atrakcyjnych form promocji, które lepiej przemawiają do klienta.

Podsumowanie


Wybierając najlepszą dla siebie formę promocji należy zastanowić się, która z nich zostanie przyjęta przez klientów najlepiej. Nie każdy akceptuje wszystkie sposoby promowania, a co za tym idzie, może też zniechęcić się w ten sposób do zakupów, dlatego warto dobrze przemyśleć, czy wybrane rozwiązanie będzie spójne z potrzebami klienta, wizją sklepu oraz koncepcją przyjętą przez właściciela.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Zalety i Korzyści z Prowadzenia Sklepów Internetowych
Następny artykuł - Najważniejsze Rzeczy o Których Musisz Pamiętać, Gdy Prowadzisz Własny Sklep Internetowy
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer