Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

Sklep internetowy to obecnie jedna z częściej wybieranych form prowadzenia działalności. Kojarzy się z prostą i wygodą, a także z niskim ryzykiem finansowym. W popandemicznym okresie jest to jedna z lepszych alternatyw zawodowych dla młodych (i nie tylko).

zalety-i-korzysci-z-prowadzenia-sklepow-internetowych.jpg

Bez budżetu też się da


Decyzja o uruchomieniu sklepu internetowego jest zdecydowanie łatwiejsza do podjęcia, gdyż o wiele prostsza jest procedura uruchomienia, prowadzenia oraz ewentualnego zakończenia działalności, niż w przypadku sklepu tradycyjnego.

Dostępne rozwiązania technologiczne pozwalają na prowadzenie sprzedaży przy pomocy zewnętrznych platform, aukcji internetowych lub aplikacji mobilnych. Nie trzeba samodzielnie (od podstaw) tworzyć własnego sklepu.

Na początek można posłużyć się gotowymi rozwiązaniami, które są zdecydowanie tańsze, niż profesjonalny projekt własnego sklepu. Nie trzeba też zaopatrywać się od razu w towar.

Coraz częstej stosowanym rozwiązaniem jest dropshipping, dzięki któremu można sprzedawać produkty, których nie ma się na miejscu. W ten sposób, nie trzeba wydawać środków na zakup wszystkich oferowanych produktów. Jeśli wystawiony w sklepie towar nie sprzeda się, właściciel sklepu nie traci pieniędzy.

Oszczędza się również na:
    • lokalizacji – nie trzeba wynajmować sklepu czy powierzchni magazynowych – można sprzedawać z własnego domu,
    • zatrudnianiu personelu – w początkowej fazie działalności sklepu do jego obsługi potrzebna jest tylko jedna osoba, dopiero gdy sklep będzie się rozwijał, można myśleć o zatrudnianiu dodatkowego personelu,
    • czasie – sklep działa cały czas, nie trzeba jednak spędzać w nim wielu godzin. Po uruchomieniu sprzedaży i opisaniu dostępnych produktów można przy nim pracować tylko wtedy, gdy pojawią się zamówienia. W sklepie stacjonarnym bez względu na to, czy są klienci czy nie, trzeba w sklepie przebywać,
    • kosztach związanych z prowadzeniem sklepu stacjonarnego – najczęściej są to koszty energii elektrycznej, wody, Internetu, telefonu, czynszu, wywozu odpadów i szereg innych opłat eksploatacyjnych, które znacznie podwyższają koszty utrzymania sklepu.

Również promowanie takiego sklepu jest łatwiejsze, niż stacjonarnego. Zamiast inwestować w banery reklamowe, szyldy, informację prasową lub ulotki, można stworzyć profile w mediach społecznościowych.

Przy ich pomocy można przekazywać klientom wiadomości na temat bieżących promocji i posiadanego towaru. Jeśli profil będzie prowadzony w ciekawy sposób, można sporo zaoszczędzić na reklamie i docierać do dużej grupy odbiorców jednocześnie.

Sklep internetowy jest też wygodniejszy dla potencjalnego klienta. Nie musi on wychodzić z domu, by dokonać zakupów. Nie musi też zastanawiać się nad godzinami otwarcia. Jeśli sklep jest dobrze wyposażony, a asortyment dobrze zilustrowany i opisany, klient zdecyduje się na zakup.

Działaj lokalnie i globalnie


Najważniejszą zaletą sklepu internetowego jest jego nieograniczony zasięg. W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego nie trzeba ograniczać się do mieszkańców danego miasta czy dzielnicy.

Jeśli sklep jest dobrze pozycjonowany, a oferta atrakcyjna, przyciągnie on uwagę klientów z całego kraju. Dodatkowo, jeśli zostanie uzupełniony o anglojęzyczną wersję (warto o tym pomyśleć, gdy dysponuje się budżetem na stworzenie własnego sklepu), można pozyskiwać klientów z całego świata.

Atrakcyjność podmiotu mierzona jest w asortymencie. Im jest on bardziej nietypowy i przyciągający uwagę, tym łatwiej wyróżnić się na tle silnej konkurencji, dlatego uruchamiając sklep należy zadbać przede wszystkim o oprawę graficzną produktów.

Samodzielność decyzji


Sklep internetowy daje przede wszystkim dużo samodzielności w zakresie jego prowadzenia. To od właściciela sklepu zależy sposób ekspozycji produktów, ich opis oraz sposób promowania.

Dzięki temu, że bezpośredni kontakt z osobami trzecimi jest ograniczony, nie trzeba dostosowywać się do zaleceń właściciela lokalu, czy stosować się do polityki prowadzonej przez lokalnych sprzedawców.

Nie trzeba też swoich kosztów uzależniać od cen najmu czy opłat za media lub wypłat pracowniczych. Oczywiście w dalszym ciągu wiele czynników wpływa na generowane przez sklep zyski, ale większość z nich można efektywnie kontrolować i są zdecydowanie mniejsze.

Co więcej, właściciel (w początkowej fazie swojej działalności) nie musi zatrudniać nikogo do pomocy, przez co koszty utrzymania i prowadzenia sklepu znacznie się obniżają. To z kolei sprawia, że więcej pieniędzy zostaje ze sprzedaży.

Podsumowanie


Prowadzenie sklepu internetowego daje zdecydowanie więcej swobody i samodzielności w zakresie oddziaływania na swój biznes. Znacznie ogranicza też koszty, które trzeba ponieść, by uruchomić sprzedaż, dlatego ewentualne straty ponoszone przy takiej działalności są znacznie mniejsze, niż w przypadku, gdy prowadzi się sklep stacjonarny.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Wady i Trudności Prowadzenia Sklepów Internetowych
Następny artykuł - Najważniejsze Sposoby Promowania Sklepu Internetowego w Sieci o Których Musisz Pamiętać
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer