Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

piątek, 14 stycznia 2022

Blog w swoim założeniu ma prezentować treści przygotowywane przez autora. Najczęściej są to artykuły i krótkie wpisy, jednak, gdy celem blogera jest edukacja, sięga również po wsparcie specjalistów. Przeprowadzając z nimi wywiady pomaga swoim czytelnikom docierać do nowych informacji.

czy-warto-tworzyc-wywiady-ze-specjalistami-na-swoim-blogu-wady-i-zalety-tworzenia-takich-wywiadow.jpg

Korzyści z wywiadów


Tworząc wywiady z ekspertami można przekazywać czytelnikom więcej wiedzy i interesujących informacji z tematów, które są dla nich ważne. Ekspert poszerza ich perspektywę, pokazuje nowe możliwości i wpływa na ich rozwój.

Autor, który zaprasza eksperta pokazuje zatem, że czytelnik jest dla niego ważny. Nie liczą się tylko zyski, ale faktyczna edukacja czy chęć pomocy. To buduje pozytywny wizerunek twórcy i korzystnie wpływa na jego odbiór przez internautów.

Wybierając ekspertów znanych w swojej dziedzinie, liczących się w branży, pokazuje również, że jest ważny w środowisku. Wynika to z przekonania, że z anonimową i nic nieznaczącą osobą ceniony specjalista czy osoba rozpoznawana nie zdecydowałaby się rozmawiać.

Tworzenie wywiadów pomaga również w wyróżnieniu się w blogosferze. Nie jest to ciągle popularna metoda przygotowywania wpisów. Choć stosuje się ją coraz częściej, to nie zawsze poziom rozmów jest rozwijający. Decydując się na wywiad i dobrze go przeprowadzając pokazuje się swoje kompetencje i umiejętności.

Jednocześnie odpowiada się na potrzeby odbiorców, którzy często sami proszą o możliwość przeczytania opinii czy przemyśleń innych specjalistów z branży, dlatego wywiady pomagają w budowaniu swojej pozycji. Dzięki temu z kolei można przyciągnąć więcej czytelników i zbudować popularną markę.

Wywiad z ekspertem pomaga nie tylko czytelnikowi, ale i samemu blogerowi.

Problemy związane z wywiadami


Przygotowywanie wywiadów na bloga wiąże się nie tylko z korzyściami i pozytywnym oddziaływaniem na użytkowników. To również pewne problemy, z którymi trzeba się liczyć.

Wady wynikające z przygotowywania wywiadów na blogu to:
    • nieodpowiedni dobór ekspertów,
    • obawa przed utratą wiarygodności,
    • pokazanie siebie jako osoby, która nie jest ekspertem,
    • ujawnienie swoich braków czy niekompetencji,
    • brak akceptacji dla takiej formy ze strony czytelników.

Choć problemy te najczęściej tkwią w głowie twórcy, to stanowią one realną obawę i blokadę przed przygotowywaniem wywiadów. Większość twórców obawia się, że jeśli będą zapraszać ekspertów, sami przestaną być postrzegani jak specjaliści.

Istotą każdego bloga jest kreowanie siebie na eksperta. Wielu twórców uważa, że jeśli odda pole innemu specjaliście, automatycznie podważy się  swoje kompetencje. Nie musi tak być. Do tego, aby tak było niezbędne jest wybieranie właściwych ekspertów, zadawanie odpowiednich pytań i pokazywanie eksperta jako uzupełnienie dla swoich treści.

Obecność innych specjalistów na blogu (zwłaszcza, jeśli są to pojedyncze wywiady), pokazuje elastyczność i otwartość blogera. Zachęcają czytelnika do zgłębiania swojej wiedzy. Wystarczy dobrze przemyśleć formułę wywiadu i pytania.

Dobrze i ciekawie


Do tego, aby wywiady ze specjalistami zostały dobrze przyjęte przez czytelników bloga, niezbędne jest określenie ich potrzeb. Mając świadomość, jakie oczekiwania mają czytelnicy, co ich interesuje w danej tematyce i jakie widzą u siebie braki (które mogliby zniwelować przy pomocy informacji przekazanych przez specjalistę), dużo łatwiej dobrać osoby, z którymi wywiad będzie przeprowadzony.

Często stosowaną taktyką jest zadawanie pytań czytelnikom o to, z kim chcieliby przeczytać wywiad lub czego chcieliby się dowiedzieć. Ciekawą formą wywiadu jest zadawanie ekspertowi pytań, które są kierowane do niego przez czytelników. W ten sposób stworzy się materiał, który ich zainteresuje, gdyż sami, w sposób bezpośredni brali udział w jego tworzeniu.

W ten sposób przygotowany wywiad będzie wpisywał się w tematykę bloga, ale przede wszystkim wzbudzi większe zainteresowanie.

W tworzeniu dobrych i pomocnych wywiadów ważna jest osoba eksperta. Warto wybrać kogoś, kto się w branży liczy lub jest rozpoznawany i szanowany przez użytkowników. Jeśli dobrze wybierze się gościa, przygotowany wywiad będzie nie tylko edukacyjny, ale i promocyjny.

Jeśli przy tym zada się ciekawe pytania, pozyska się nowe lub konkurencyjne informacje, na wywiadzie można zbudować popularność bloga, dlatego, choć nie każdy bloger decyduje się na wywiady ze specjalistami, warto pomyśleć o uwzględnieniu takiej konwencji.

Podsumowanie


Decydując się na wywiady ze specjalistami na swoim blogu należy zastanowić się nad celem tego działania. Przy pomocy wywiadów można poszerzać wiedzę swoich czytelników, przekazywać im nowe informacje z zakresu, którego wcześniej nie znali lub chcieliby poszerzyć. Ważne jest, aby wywiady były prowadzone ze specjalistami, którzy pasują do tematyki bloga, a tym samym będą wnosiły coś dla użytkowników.

Jeżeli natomiast chciałbyś stworzyć własnego bloga, to tutaj odsyłam Cię do platformy Blog w 5 Minut, gdzie możesz stworzyć własnego biznesowego bloga bez wiedzy technicznej w mniej niż 5 minut.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Czy Warto Wyświetlać Reklamy Na Swoim Blogu? Jak Robić To Dobrze?
Następny artykuł - Niebieski Ocean Vs Czerwony Ocean. Czym Są i Jaki z Nich Wybrać Na Początek?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer