Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

środa, 12 stycznia 2022

Reklama to podstawowe źródło dochodów dla osób działających w Internecie, w tym również dla blogerów. Dzięki reklamom mogą skupić się na swojej twórczości i utrzymywać się. Dostarcza też ciekawego kontentu, co jest korzystne dla czytelników.

czy-warto-wyswietlac-reklamy-na-swoim-blogu-jak-robic-to-dobrze.jpg

Reklama jest ważna dla bloga i dla blogera


Dzięki reklamom blog może zarabiać na siebie, a twórca otrzymuje środki, dzięki którym może dorobić, a z czasem uczynić z nich podstawowe źródło utrzymania. Wyświetlenia reklam decydują więc o tym, czy praca na blogu będzie opłacalna i czy bloger może skupić się tylko na niej.

Im więcej użytkowników będzie wyświetlało reklamy lub im będzie ich więcej, tym zysk dla blogera będzie wyższy. Większa jest także motywacja do działania. Wyświetlanie reklam jest szczególnie ważne dla twórców, którzy mają już dobrze rozbudowaną społeczność, która systematycznie czyta udostępnione na blogu treści. Niemniej jednak już początkowi autorzy mogą korzystać z reklam i czerpać z nich dochody.

Większość z nich nie posiada jeszcze własnych produktów i usług, które może oferować swoim czytelnikom. Możliwości generowania zysków są zatem mocno ograniczone, dlatego trudno jest wyobrazić sobie ich blogi bez reklam.

Z tego względu przeglądając blogi i wyświetlając kolejne reklamy, warto mieć na uwadze to, że w ten sposób bloger chce pozyskać środki finansowe na swój dalszy rozwój lub na swoją samodzielność. Niezależnie od poglądów, czytelnik zawsze jest ważną częścią tego procesu.

Jak dobrze reklamować?


Wybierając reklamę na bloga należy uwzględnić kilka podstawowych kryteriów. Do najważniejszych z nich zaliczyć należy:
    • dopasowanie reklamy do treści prezentowanych na blogu,
    • wiarygodność produktu i jego skuteczność – unikanie scamu,
    • pokazywanie produktów, usług czy miejsc sprawdzonych i ocenionych przez twórcę,
    • przydatność dla użytkowników,
    • jakość i cena.

Jeśli uwzględni się powyższe czynniki zyska się pewność, że czytelnik nie zniechęci się do bloga i chętnie na nim pozostanie, nawet jeśli będzie widział reklamy. Zadaniem blogera jest takie wyświetlanie reklam, by nie przeszkadzały użytkownikowi.

Jeśli będą one prezentowane w prosty, przyjazny sposób, nie będą utrudniać odbioru publikowanych treści, czytelnik nie będzie na nie zwracał uwagę. Warto również wyjaśnić czytelnikowi, na czym polega prowadzenie bloga, jak można na nim zarabiać, a tym samym czemu wyświetlane reklamy służą. Mimo, że temat ten jest obecnie coraz popularniejszy, to poziom wiedzy na ten temat jest niski.

Większość osób posługuje się stereotypami czy sloganami, które usłyszał od znajomych lub przeczytał na innych blogach czy w mediach społecznościowych. Każdy twórca wyświetlający reklamy jest od razu postrzegany negatywnie, jednak jeśli bloger zdecyduje się wyjaśnić zasadność tych reklam, wskaże na klucz, według którego dobiera konkretne promocje, wówczas czytelnik zrozumie i zaakceptuje wyświetlanie reklam.

Nie zawsze jest to tak samo irytujące, gdy odbiorca dowie się, że dzięki temu ktoś może się rozwijać, poszerzać swoją działalność. Transparentność bywa niezwykle pomocna. Warto na nią czasem postawić, by pokazać użytkownikowi swoje cele i plany związane z wyświetlaniem reklam.

Opinia czytelników


Bez czytelnika blog nie istnieje, dlatego niezależnie od tego, czy blog regularnie przegląda kilkadziesiąt osób czy kilkaset tysięcy, za każdym razem trzeba ocenić to, jak na poszczególne działania będą reagować odbiorcy. Dotyczy to nie tylko poruszanych kwestii, reagowania na komentarze czy omawianie kontrowersyjnych treści, ale również działań promocyjnych lub zarobkowych.

Twórca musi również uwzględniać poglądy użytkowników na temat reklam, które są wyświetlane na blogach. Większość użytkowników negatywnie postrzega reklamy. Zauważa ich przesyt w sieci czy w mediach społecznościowych, dlatego na blogu oczekuje odpoczynku od treści o charakterze promocyjnym.

Jeśli bloger pokazuje za dużo reklam, jeśli dotyczą one kwestii niezwiązanych z tematyką bloga, użytkownik może zrezygnować z odwiedzania strony. Choć nie można uwzględniać wszystkich opinii czytelników (każdy ma swoją i trudno jest wskazać spójne stanowisko), należy ocenić, jak reklamy mogą być przez nich odebrane.

Warto podkreślić, że dla większości odbiorców, dobrze dobrana i nienachlana reklama jest nieszkodliwa i raczej nie będzie negatywnie postrzegana. To samo dotyczy reklam, które są powiązane z treściami publikowanymi na blogu. Jeśli więc dobrze dobierze się reklamę, jej wyświetlanie nie powinno spotkać się ze złą reakcją. Należy to jednak wyważyć.

Podsumowanie


Wyświetlanie reklam na blogu bywa różnie interpretowane przez czytelników. Jednym to nie przeszkadza, a inni krytykują twórcę, który koncentruje się na reklamach, dlatego obowiązkiem każdego autora bloga jest rozważne wybieranie treści reklamowych. W ten sposób nie będą one szkodliwe dla wizerunku twórcy, a czytelnicy nie zniechęcą się do bloga.

Jeżeli natomiast chciałbyś stworzyć własnego bloga, to tutaj odsyłam Cię do platformy Blog w 5 Minut, gdzie możesz stworzyć własnego biznesowego bloga bez wiedzy technicznej w mniej niż 5 minut.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Szkolenie Online a Własny Rozwój. Czy Warto Obecnie Kupować Kursy Online?
Następny artykuł - Czy Warto Tworzyć Wywiady Ze Specjalistami Na Swoim Blogu? Wady i Zalety Tworzenia Takich Wywiadów
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer