Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

Za pośrednictwem Instagrama, Facebooka czy TikToka można sprzedawać praktycznie wszystko. Zaletą tego działania są niskie koszty reklamy i duża grupa odbiorców. Z tego względu każdy, kto chce maksymalizować sprzedaż, powinien skupić się również na działaniach w mediach społecznościowych.

wykorzystaj-media-spolecznosciowe-jako-jedno-z-narzedzi-promocji-wlasnego-sklepu-internetowego.jpg

Korzyści z profilu


Jedną z ważniejszych korzyści wynikających z prowadzenia profilu sklepu internetowego w mediach społecznościowych jest zasięg. Początkowo jest on oczywiście niewielki, a zbudowanie dużej grupy obserwujących wymaga czasu, jednak z czasem, kiedy grono odbiorców będzie się powiększać, w krótkim czasie można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów.

Sektor sklepów internetowych (bez względu na profil prowadzonej sprzedaży) jest mocno nasycony. Trudno jest się zatem wyróżnić, a ciągłe promocje lub obniżki cen nie zawsze są możliwe do wdrożenia, dlatego warto prowadzić profil w mediach społecznościowych, na których przy pomocy postów, instastories, rolek czy innych filmów, można promować swoje produkty.

Reklama ta jest najczęściej bezpłatna, jednak na początkowym etapie prowadzonej działalności, warto zainwestować w reklamę płatną. Dzięki temu będzie się wyświetlała tym użytkownikom, którzy nie obserwują jeszcze profilu, a mogą być potencjalnie zainteresowani ofertą sklepu.

Profil w mediach społecznościowych pokazuje, że właściciel danego podmiotu ma świadomość, co jest obecnie najważniejsze i jak docierać do klientów. Jeśli jednocześnie tworzy atrakcyjne dla użytkownika treści, w krótkim czasie może pozyskać szeroką grupę potencjalnych klientów.

Podatni odbiorcy


Cechą wyróżniającą media społecznościowe jest to, że koncentrują one wokół siebie bardzo zróżnicowanych odbiorców. Każdy z nich szuka tam czegoś innego, wykorzystuje je do innych celów. Niezależnie jednak od motywów, większość społeczeństwa z mediów społecznościowych korzysta i regularnie zagląda na swoje profile.

Oznacza to, że prowadząc sklep internetowy warto zdecydować się również na założenie profilu sklepu. W ten sposób można zainteresować potencjalnych odbiorców atrakcyjnymi treściami, nietypowymi zdjęciami lub swoją osobowością.

Każdy z tych elementów wpływa na zwiększenie się zainteresowania ofertą sklepu. Im profil będzie ciekawszy, im bardziej będzie interesował odbiorców, tym chętniej i częściej będą korzystać z jego oferty.

Jeśli zbuduje się przywiązanie do konkretnej osoby lub marki, łatwiej będzie też namówić potencjalnego klienta na zakupy. Jeśli na profilu prezentowane są przydatne i ciekawe treści, użytkownicy takie zakupy traktują jako formę podziękowania i wsparcia dla twórcy, dlatego choć założenie profilu i przyciągnięcie do niego użytkowników jest zajęciem trudnym i czasochłonnym, budując lojalną społeczność można na tym zyskać.

Wszystko jest zależne od sprzedawcy


Choć media społecznościowe bywają krytykowane za swoją politykę ograniczania zasięgów, cenzurę i inne utrudnienia związane ze sprzedażą w sieci, nadal dają największe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.

Jednocześnie, to wyłącznie od sprzedawcy zależy:
    • jak będzie przebiegać proces promocji,
    • charakter publikowanych wpisów i ich częstotliwość,
    • poziom zaangażowania potencjalnych klientów,
    • charakter relacji nawiązywanych z odbiorcami (przyjacielskie, formalne, niekulturalne, itp.),
    • wybór efektywnych form promocji (konkursy, transmisje na żywo, instastories, posty promocyjne, wpisy powiązane tematycznie z produktem),
    • rodzaj promowanych produktów,
    • zasady obowiązujących promocji,
    • generowanie kodów promocyjnych,
    • podejmowanie współpracy z influencerami,
    • korzystanie z reklam sponsorowanych,
    • częstotliwość publikowanych materiałów.

Dzięki temu od samego właściciela sklepu zależy, w jaki sposób będzie prezentował swoje produkty, jak będzie o nich mówił i jakich metod użyje do tego, by zachęcić klienta do zakupu promowanych towarów.

Poziom tej swobody jest zdecydowanie wyższy niż w przypadku korzystania z innych (płatnych) form promocji. Należy uwzględnić wizję twórcy reklamy lub zasady obowiązujące na konkretnej stronie, dlatego dla właściciela sklepu zdecydowanie lepszym źródłem pozyskiwania nowych klientów i promowania wśród nich swoich produktów są profile w mediach społecznościowych, nad którymi ma zdecydowanie większą kontrolę i samodzielność w działaniu.

Podsumowanie


Popularność mediów społecznościowych sprawia, że coraz częściej to właśnie tam reklamuje się produkty dostępne w sklepach internetowych. Dzięki dobrze opracowanej strategii w krótkim czasie można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i zwiększyć obroty w sklepie, dlatego niezależnie od profilu prowadzonej działalności warto inwestować w rozwój profilu w mediach społecznościowych.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Najważniejsze Rzeczy o Których Musisz Pamiętać, Gdy Prowadzisz Własny Sklep Internetowy
Następny artykuł - Lead Magnet w Pigułce – Co To Jest i Jakie Ma Zastosowanie?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer and Code With Kazik