Blog Dla Przyszłych Przedsiębiorców

poniedziałek, 28 lutego 2022

Patronite to platforma integrująca twórców z użytkownikami. Pozwala na przekazanie im finansowego wsparcia za ich twórczość. Jeśli wspierających osób jest wiele, twórca może traktować to jako jedno ze źródeł swojego utrzymania.

patronite-w-pigulce-czy-warto-zalozyc-swoje-konto-na-platformie-patronite.jpg

Informacje ogólne


Patronite pozwala na finansowe wspieranie działalność autora. Odbywa się to przy pomocy comiesięcznych, regularnych wpłat. W zamian za to twórca zobowiązuje się do tego, by kreować treści przydatne i wnoszące coś w życie obserwatorów (choć jest to kwestia bardzo subiektywna i uzależniona od indywidualnych preferencji patronów).

Jeśli w przekonaniu użytkowników twórca przygotowuje treści dla nich ciekawe, wynagradzają go za jego pracę. W ten sposób można zyskać dodatkowe źródło utrzymania. Użytkownicy wspierający twórcę mają dostęp do wyjątkowej społeczności. Najczęściej (choć nie jest to warunek konieczny) twórca przygotowuje dla nich dodatkowe bonusy.

Może być to:
    • dostęp do nowych treści,
    • możliwość spotkań i rozmów,
    • konkurs z nagrodami,
    • specjalne eventy,
    • dodatkowe materiały.

Bonusy i dodatki są nagrodą dla tych, którzy zdecydują się przekazać swoje pieniądze na wsparcie artysty.

Każdy jednak ustala swoje zasady. Nie wszyscy twórcy decydują się na taki ruch. Często są oni przekonani, że wsparcie na Patronite to zapłata za dotychczasową aktywność i publikacje w mediach społecznościowych (czy inną formę działalności prowadzoną przez twórcę).

Kto może korzystać?


Z Patronite może korzystać każdy, kto chce czerpać zyski ze swojej działalności. Mogą to być zarówno sportowcy, jak i influencerzy, blogerzy, muzycy, twórcy YouTube czy podmioty prowadzące działalność społeczną, artystyczną i każdą inną, która daje korzyści odbiorcy.

Często są to osoby, które z podejmowanej przez siebie pracy, ze swojego zaangażowania nie otrzymują wystarczających środków. Są to również osoby, które muszą łączyć pracę zawodową z działalnością dodatkową, gdyż nie są w stanie się z niej utrzymać.

Dzięki Patronite zyskują dodatkowe środki na wyjazdy, na przygotowywanie materiałów, na opłacenie potrzebnych kursów czy szkoleń, na prowadzenie swojej działalności charytatywnej czy na pracę w wolontariacie. W rzeczywistości, takim twórcą może zostać każdy, kto znajdzie osoby, które zechcą zapłacić za jego twórczość.

Sama treść czy charakter przekazu nie mają znaczenia, choć oczywiście najlepiej, jeśli sprzedawane są merytoryczne i wartościowe materiały. Ważne jest, aby pozyskać grupę odbiorców, która chętnie będzie przekazywała co miesiąc dowolne kwoty wspierające te działania.

Zalety i trudności


Patronite przeznaczony jest dla twórców, którzy w ten sposób dają swoim odbiorcom sygnał, że przy pomocy wpłat można ich wesprzeć i stać się „patronem”. Jest to jednak rozwiązanie korzystne przede wszystkim dla tych, którzy mają dobrze rozbudowaną społeczność.

Jeśli posiada się lojalnych obserwatorów doceniających twórczość i rozumiejących to, że czasem za treści dostępne w Internecie można płacić, warto z tego rozwiązania skorzystać. Jeśli użytkownika zmotywuje się możliwością uczestniczenia w ekskluzywnej społeczności z szeregiem uprawnień, których nie mają pozostali, będą chętniej wspierać twórcę.

Często jednak uruchomienie profilu na Patronite spotyka się z niechęcią ze strony użytkowników. Krytykują oni twórcę za chęć monetyzacji swojej działalności. Wiele osób nadal nie rozumie, że praca np. w mediach społecznościowych, prowadzenie kanału na YouTube czy prowadzenie podcastów może być pracą, a twórca może (choć nie musi) oczekiwać wynagrodzenia.

Jeśli na profilu jest wiele osób krytykujących taki pomysł, należy liczyć się z odpływem użytkowników, dlatego, przed uruchomieniem konta na Patronite warto sprawdzić, jak tego rodzaju rozwiązanie będzie przyjęte oraz czy zakładane zyski przewyższą ewentualne straty.

Choć nie zawsze jest to rozwiązanie akceptowane przez użytkowników, to warto uświadamiać ich, dlaczego twórca decyduje się na taki krok. Użytkownikowi, który nie zdecyduje się na wsparcie swojego twórcy nie zostanie zablokowany dostęp do niego, ale nie będzie mógł skorzystać z profitów przeznaczonych, dla tych, którzy zdecydowali się wesprzeć swojego ulubionego twórcę na Patronite.

Dzięki tej dobrowolności nikt nie czuje się przymuszony. Bez presji więcej osób też może zdecydować się na udzielenie takiego wsparcia.

Podsumowanie


Patronite staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród tych twórców, którzy ze swojej działalności nie czerpią większych zysków lub dążą do tego, aby móc skupić się wyłącznie na pracy w sieci. Zyskują stałe grono wspierających, można bowiem stworzyć sobie dochód umożliwiający rezygnację z pracy zawodowej (jeśli miesięczne wpłaty są zbliżone do regularnego wynagrodzenia) lub można zrezygnować z części obowiązków na rzecz swojej działalności w sieci. W ten sposób twórca zyskuje pieniądze, a czytelnik treści wyższej jakości, na które twórca ma więcej czasu.

Autor artykułu:
Kazimierz Szpin
KAZIMIERZ SZPIN
Programista pasjonat, freelancer, przedsiębiorca, bloger, twórca i autor szkoleń dla programistów.
Autor bloga ZEtatuDoPrzedsiebiorcy.pl
Poprzedni artykuł - Czym Jest Marketing? Dlaczego Nie Powinieneś Olewać Marketingu, Prowadząc Swoją Firmę?
Następny artykuł - Czym Jest Lejek Sprzedażowy? Jakie Korzyści Przynosi?
Dodaj komentarz
© Copyright 2024 zetatudoprzedsiebiorcy.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin | Polityka prywatności | Kosmetyki blog
Design by Modest Programmer